Forum miłośników witraży

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe. Centrum wymiany wiedzy i doświadczeń.
Teraz jest 28 marca 2024, o 23:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sierpnia 2016, o 13:46 
Offline

Dołączył(a): 5 sierpnia 2016, o 09:58
Posty: 2
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowy na forum i nowy w temacie robienia witraży, więc proszę o wyrozumiałość ;) ...

Chcę podjąć się sztuki zrobienia witraży do dołączonych do postu drzwi. Są to stare opalone i przygotowane pod szpachlowanie i malowanie drzwi .

Drzwi oddzielają dwa przedpokoje. Jest to mocno używany ciąg komunikacyjny, więc witraż powinien być solidny. Biorę pod uwagę zrobienie witraża na profilach ołowianych.

Drzwi składają się z trzech skrzydeł, na których są po dwa przeszklenia o wymiarach 53 cm na 26 cm (skrajne skrzydła są prawie zawsze zablokowane, jedynie środkowe się otwierają). Czeka mnie trochę roboty, ale myślę, ze będzie to przyjemna robota..

Planowałem zakupić profile ołowiane "H" miękkie, o szerokości 6mm.. Zastanawiam się jednak czy nie będą one zbytnio szerokie i nie będą zabierać zbyt wiele powierzchni witrażu.. Może powinienem zaopatrzyć się w ciut węższe? Jaką szerokość szkła byście polecali przy takich drzwiach? Wystarczy 3mm, czy lepiej wziąć grubsze? Jeżeli tak, to jak wysoki powinien być profil? Wspomniane 3mm czy może 4mm z luzem na swobodne umieszczanie w nich szkła ?

Prośba o pomoc ..

Dołączam zdjęcie tych drzwi, żeby było wiadomo o co mi chodzi. Górne przeszklenia chcę zrobić na późniejszym etapie..

Pozdrawiam
Jarek


Załączniki:
Zdjęcie.jpg
Zdjęcie.jpg [ 565.84 KiB | Przeglądane 2141 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 sierpnia 2016, o 10:06 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 24 października 2007, o 02:00