Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 25 czerwca 2017, o 16:04

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 marca 2010, o 01:38 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 marca 2010, o 12:58 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
monikatl napisał(a):
;)
Przeszukując internet znalazłam informacje o frycie z mosiądzu.
http://www.lampworketc.com/forums/showt ... p?t=139952
Czy ktoś wie jak zrobić takie wiórki?


Moniczko - to nie jest trudne ani dla jakiegoś tokarza, ani dla jakiegoś frezera - daj mu tylko jakąś kostkę, lub pręt mosiężny a on sobie poradzi :P
Są mosiądze bardziej kruche i twarde z których takie wiórki uzyska, ale są również bardziej ciągliwe z których można zrobić nawet bardzo cieniutkie spiralki na tokarce, można nawet na szlifirce zrobić pył mosiężny, ale trzeba go odseparować od startego przy tym "zabiegu" kamienia szlifierskiego.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2010, o 22:42 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 815
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Moniko, proste wiórki otrzymasz jeśli zamocujesz w imadle kawałek pręta z mosiądzu. Pilnik w rękę i do dzieła. Szybko i czysty, drobny mosiądz już leci. Podłóż tylko kawałek papieru na który polecą opiłki. Teraz zsuń opiłki do pojemnika. Proste jak świński ogon. Tylko nie widzę jakoś tego efektu w zatopionym szkle ??? Masz jeszcze jakieś inne zdjęcia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2010, o 22:47 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Podejdź do pierwszego lepszego tokarza, frezera, a pewnie za piwo dostaniesz całą garść!

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2010, o 11:35 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2010, o 17:30 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam. Tak jak pisali poprzednicy to frezer lib tokarz. ale tu należy jeszcze zaznaczyć aby były one cienkie, to znaczy mały posów. Coś podobnego jest na stronie
Deverdi glass rods.
oni pokazują na filmie jak zrobić coś podobnego zatapiając mosiądz, tylko robią to z kleksów roztopionego mosiądzu. Zauważyłem że można to robić z cieniutkiej blaszki pociętej nożyczkami i po prostu ją wtapiać w szkło na palniku.
Może ktoś wie gdzie można nabyć taką cienką blaszkę mosiężną. Miedziane to widziałem, w Suwałkach się nie dostanie.
tu jest fajny filmik jak się w prosty sposób wykorzystuje nóż do równania zamiast grafitu.
http://www.youtube.com/watch?v=7vTi2ikb ... re=related
http://www.youtube.com/mailbuggy#p/u/0/NfTCCGJgZC0
i tam jest jeszcze kilka filmów.
pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2010, o 21:59 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 815
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albercie, cienka blaszka mosiężna? Nie ma czegoś takiego. Jest blaszka o wymiarach:... i tu wpisz jakąś liczbę wyrażoną w mm. Może wtedy coś się znajdzie.
Pozdrawiam
Fagonio
Moniko nie przekręcaj mojego imienia: F a g o n i o.
to od Fagota, mojego kochanego jamnika ś.p.
Też był długi i brązowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2010, o 09:34 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Cześć. Jeżeli blaszka to gr rzędu 0,3mm do 0,5mm a wielkość to 0,5x05m
Jeżeli coś i by była w arkuszach 1,5x1m to może ktoś by chciał również.
Dlaczego taka cienka ponieważ ładnie będzie się kształtowała w szkle. grubsza nie będzie tak szybko się topić i można będzie spalić szkło-barwa.
Gdyby komuś potrzeba było wiórek mosiężnych to dajcie znać mam ze dwa kilo chciałem oddać na złom ale nie przyjęli to postawiłem i tak stoją. Trochę zabrudzone ale można je umyć i lekkie zanieczyszczenia oddzielić. Oddam bez żadnych kosztów.
fagonio już tak się nie obrażaj za lekkie przeoczenie. Łot błąd piśmienniczy.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2010, o 12:11 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2010, o 14:01 
Offline

Dołączył(a): 3 lutego 2009, o 02:00
Posty: 76
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albercie -blaszka mosiężna 0,15
http://www.allegro.pl/item949970505_bla ... _x20c.html

hm - ale boję się, że dla Waszych celów /ja nigdy nie pracowałem z palnikiem/ blaszka powinna mieć grubość 0,0....

Ja tą blaszkę wykorzystuję gdy robię coś w stylu Fagonia /pozdrawiam :-)/ Po gitarze żeby tak do końca Olka nie naśladować powstał kontrabas a teraz męczę skrzypce :-) Blaszka jest na tyle sztywna, że utrzymuje konstrukcje. Mozę być problem z jej wtopieniem.

:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO