Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 22:03

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, o 13:10 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Może przy okazji tychże Waszych doświadczeń, pokombinować coś ze szkłem wodnym :roll: :?: . Normalnego fusingpieca u mnie nie ma :evil: , więc nie sprawdzę, ale piecoposiadacze :D mogą się tego tematu dotknąć :idea: :arrow: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, o 13:50 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Brogre, chyba lejesz szklaną wodę? ;) .

Euble, obejrzałem Twoje bąblowe doświadczenia na poprzedniej stronie i przypomiał mi się sposób eliminowania baniek, który gdzieś wyczaiłem.
Otóż, jak chcemy zredukować lub wyeliminować powstawanie baniek w rejonach stapiania, szczególnie przy łączeniu krawędzi (również wewnątrz dzieła) długich kawałków szkła (wypał składający się z różnokolorowych połączeń), należy położyć na wierzchu dzieła, (w miejscu, gdzie planujemy rozpoczęcie wyciskania powietrza (dodatkowe kawałki szkła (niekoniecznie regularnie przycięte, mogą być odpady), ale o kolorze i rodzaju szkła użytego na wierzchu dzieła.

W momencie wzrostu temperatury i mięknięcia szkła, powierzchnia obciążona szybciej opada i zespala się z warstwą spodnią powodując grawitacyjne wyciskanie powietrza w zaplanowanym przez twórcę kierunku.

Sądzę, iż należy dłużej przetrzymać taki wytop w temperaturze roboczej, aby obciążający "but" rozlał się po powierzchni i zniknął z artystycznego widoku.

Ta metoda może być użyta również do "wtrącania" np. miedzianego węża. Jak u Ciebie.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, o 16:46 
Offline

Dołączył(a): 28 lipca 2009, o 02:00
Posty: 222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
kent napisał(a):
Może taki szkielet liścia delikatnie posypać sodą spożywczą za pomocą sitka. Oczywiście zwilżony jakimś medium (np. rozpyloną wodą), aby tylko drobniutki pył sodowy poprzylepiał się do żyłek. Można też sodę dodatkowo zozdrobnić w młynku do kawy.
Przed wypałem, należałoby taką preperację wysuszyć.
Pozdrawiam


No właśnie cos z tą sodą nie bardzo...
Zrobiłem próbę, nie z liściem wprawdzie ale z samą sodą i nie powstały bąbelki za to soda nie stopiła się ze szkłem i pozostawiła białe "syfy". Wygląda to jak smarki.
Sodę rozpuściłem w wodzie i malowałem pędzlem. Wypalałem w temperaturze 720 przez 30 minut. Co zrobiłem źle? Może za niska temperatura albo za krótko wygrzewałem?
Generalnie temat kontrolowanego uzyskiwania bąbelków bardzo mnie intryguje. Znasz jakieś inne metody?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2009, o 22:49 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Najlepiej kupić farbę bąbelkową, ale z moich doświadczeń wychodzi, że soda + ewentualnie mały dodatek boraksu. Wszystko to rozpuścić w wodzie - ja używam destylatu a nawet czystszej wodzy bo z odwróconej osmozy.
Maluję miejsce, tam gdzie mają być większe bąble daje dość grubą warstwę. Wysuszam, albo nie i do pieca.
Bąble można też uzyskać, to już widać na Twoich zdjęciach wkładając pomiędzy warstwy jakiś inny przedmiot.

Co do liścia pomiędzy warstwami ( mnie akurat to nie interesuje) - sprawdzę, bo mam to w jakiejś książce i odpowiem za kilak dni - bom w trakcie remontów.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, o 00:11 
Offline

Dołączył(a): 9 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 83
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Euble napisał(a):
Często też odciska się liście w glinie lub "zamalowuje" żadką gliną. Wtedy zachowują swój kształt i wyglądają "zdrowo" ale nie wiadomo tak na prawdę czy patrzysz na wypalony odcisk czy samego liścia.



Patrzy się na odcisk. Oprócz liści (mogą być prosto z krzaka) bierze się czasami patyki - całkiem spore do konstrukcji. I one się po prostu wypalają. Zostaje popiół, który można zetrzeć palcem.
Myślę, że w szkle temperatura również wypala tę zieleninę i to co można zobaczyć na zdjęciu na poprzedniej stronie to jedynie popiół.
Szkielety liści, oprócz zakupionych, można znaleźć w zaniedbanych kącikach ogrodu. Jak kupa liści poleży przez zimę w takim ciemnym i mokrym zakątku to można, przy wiosennych porządkach, na spodzie tej kupy znaleźć piękne szkieleciki liści i grubszych traw. Z tym, że są bardziej kruche w stosunku do tych kupowanych.
Gdzieś czytałam, jak samemu preparować szkielety, ale procedura jakaś była długotrwała - z moczeniem, wygotowywaniem i coś tam jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, o 23:31 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Kiepsko to widzę. Ale próbować zawsze można, tylko mnie by było szkoda czasu.
Tu masz linki do skanu z ksiązki:

https://zakrecona-galeria.pl/galeria/ma ... JPG&var2=0

https://zakrecona-galeria.pl/galeria/ma ... JPG&var2=0

UWAGA duże pliki. Za kilka dni je usuwam.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2010, o 22:34 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
firma EPO z warszawy wprowadziła na rynek piec do zgrzewania szkła w niskich temperaturach są to piece próżniowe pracują w temperaturze 100 stopni a teraz najciekawsze można między dwoma szkłami umieszczać praktycznie wszystko zdjęcia ,tkaniny ,metale bez zmiany ich wyglądu i właściwości .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2010, o 15:53 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Robią u mnie zamki (np. do portek ;) ) z mosiądzu.
Produktem ubocznym są miniaturowe ostrosłupy - mniejsze od połowy milimetra :

Spróbuję to w przyszłym tygodniu wtapiać w szkło.....
Zobaczymy efekt :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2010, o 23:14 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Kolega to ma ale to na bazie jakiejś żywicy no i trzeba mieć ustrojstwo do "wytworzenia"próżni.
Bardzo drogie komponenty - tak mi mówił.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 marca 2010, o 08:49 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Widziałem w sklepie takie wyroby; broszki z zatopioną np.koronką z materiału - byłem pewien, że to pleksi przezroczyste, bo z tyłu zatopiona agrafka do przypięcia, ale to jednak szkło - sztuka 15 PLN.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO