Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 00:15

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2012, o 01:17 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
kupiłam piec do ceramiki, teoretycznie szkło też można wytapiać. Zrobiłam 2 wypały, ( na formach osobiście zrobionych), 1- szy to totalna klęska, wszystko popękało, 2-gi lepiej, ale też niedobrze, bo większość brzegów spękana.
czy ktoś ma doświadczenie w tej materii? będe próbować aż do skutku, dobrego, ale może oszczędzę trochę szkła ( bo prawie wszystko , co dotychczas wypaliłam, jest na śmieci) , jeśli ktoś z was ma więcej wiedzy praktycznej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2012, o 00:06 
Offline

Dołączył(a): 3 lutego 2009, o 02:00
Posty: 76
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Gratulacje:) pomału też myślę o takim zakupie, będę się uczył od Ciebie :-)))))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2012, o 09:31 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
thymir napisał(a):
kupiłam piec do ceramiki, teoretycznie szkło też można wytapiać. Zrobiłam 2 wypały, ( na formach osobiście zrobionych), 1- szy to totalna klęska, wszystko popękało, 2-gi lepiej, ale też niedobrze, bo większość brzegów spękana.
czy ktoś ma doświadczenie w tej materii? będe próbować aż do skutku, dobrego, ale może oszczędzę trochę szkła ( bo prawie wszystko , co dotychczas wypaliłam, jest na śmieci) , jeśli ktoś z was ma więcej wiedzy praktycznej.



Witaj
Widzę, że nie przeczytałaś wiadomości z forum na temat krzywej wypału, a było ( i jest chyba) tego sporo.
Wg mnie zrobiłaś zasadnicze błędy właśnie w stosowaniu krzywej. Chyba złe przejście przez fazę stresu szkła i odprężania.
Nie opisałaś szczegółów. Krawędzie pęknięć są ostre czy zaoblone?
Napisz co chcesz wypalać. Jakie szkło i jego grubość i wielkość a spróbuję Ci podrzucić krzywą wypału.
PAMIĘTAJ, nie wolno mieszać z sobą różnych rodzajów szkła.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2012, o 23:23 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborku,oczywiście przeczytałam wszystko, ale to piec do ceramiki. dlatego zaczęłam od wypałau wg fabrycznej krzywej, lekko zmodyfikowanej. to ten pierwszy ,gdzie wszystko popękało. drugi konsultowałam z facetem z firmy od pieca: segment 1: C/h200, do 500, 10 min. trzymanie; seg.2: C/h 200,do 790, trzymanie 10 min.;seg.3" C/h-200 do 600, trzymanie 10 min, seg.4" C/h-200 do 300, potem już sam stygnie.
ponieważ grzanie w piecu jest boczne, myślę że temp. 540 trzeba przesunąć do 600. a spadek w dół wydłużyć i to znacznie.
przy drugim wypale brzegi były miejscami ostre i takie siateczkowate. acha , wypalałam przede wszystkim float, pewnie przy innym szkle trzeba znaleźć inną krzywą. znalazłam w internecie, takie ustawienia,tylko nie wiem czy spróbować.
Spróbuj coś podrzucić


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2012, o 00:46 
Offline
Site Admin

Dołączył(a): 24 października 2007, o 02:00
Posty: 308
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 2
Praktycznie nie ma różnicy w rodzaju pieca. Oczywiście przy założeniu, że grzałki są prawidłowo rozmieszczone.
Z opisu wnioskuję, że górna temperatura 790oC może być zbyt niska.
Poważniejszy problem widzę w pkt. 4. W zakresie 550oC do 350oC proponuję 50C/h. Teraz masz 200 a to zbyt szybko.

_________________
Czasopismo Witrażowe | Lampy Witrażowe | Forum Witrażowe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2012, o 01:45 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
mam kilka półek w piecu i wydaje mi się, że temperatura inaczej się rozchodzi przy grzaniu z boku, niż jedna półka grzana od góry w piecu typowym dla wypału szkła.
znalazłam taką krzywą jak myślicie,
dla szkła od 0,6 do 0,8 :
seg.1:C/h 173 do temp.520. seg2:C/h 260 do temp.780. seg.3: C/h408 do temp. 814. seg.4 : C/h 51 do temp. 520.
na razie robię ze szkłem 0,4; musiałabym to jakoś dostosować.
masz rację Jendrek, że spadanie temperatury było za szybkie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2012, o 20:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Renata
Jakie szkło już używasz - wiem - float.
Tego rodzaju szkło potrzebuje wyższych temperatur niż szkło Spectrum , - np.
Nie wiem jeszcze co z tym szkłem chcesz robić.
giąć:, stapiać czy jedno i drugie. Metody gięcia też są różne i różne są efekty końcowe.

powiem tak, choć już pisałem o tym na forum.
Wypał dzieli się na kilka faz:
najbardziej niebezpieczną dla szkła jest faza "stresu szkła" a więc temperatura w przedziale pomiędzy 450 - 540 stC i spowrotem. Tą trzeba przechodzić. Tą trzeba przechodzić dość wolno.
Nie za bardzo rozeznaję się w Twoim zapisie krzywej. Podrzucę ci mój zapis bo uważąm, ze jest to zapis najbardziej zrozumiały.
krok1> Faza wstępna - 450/ 90 - czyli dojście do temp 450st przez 90 min.
krok 2 - stres szkła 540/60 - czyli dojście do temp 540 przez 60 min
krok 3 - dojście do fazy szczytowej - tu temp są różne w zależności od szkła i tego co chcesz robić, ale dla przykładu
dojście do temp 780/ 45 . Tu możesz sobie pozwolić na szybsze - lub wolniejsze dochodzenie do zadanej temperatury.
krok 4 - wygrzewanie w danej temperaturze - czyli 780/10 min
oczywiście i wysokość temp i długość wygrzewania zależy od....
krok 5. Szybki spadek temp do 540 st : 540/5 - może za nawet powinno się otwierać piec kilkanaście razy w króciutkich odstępach , ale jeśli to przeoczysz nic się nie stanie czasu
krok 6 540/60 wygrzewać w temp 540 przez 60 min
krok 7 450/60 spadek temp do 450 st C przez 60 min
krok 8 250/60 jak wyżej tylko do temp 250 st C
krok 9 powolny samoczynny spadek do temp otoczenia - no - przynajmniej do 50 stC - można otworzyć piec.
Jeśli Ci coś nie wyjdzie to pisz ale szczegółowo co chciałaś zrobić a co wyszło.
Szkło jest dość chimeryczne i float floatowi nie równy. Ja mam teraz taki parszywy float, ze...
Wbrew niektórym opiniom, że wyższa temp czy dłuższy czas wygrzewania nie szkodzi, wcale tak nie jest.
Do wszystkiego z czasem dojdziesz, a byś nie traciła pieniędzy na szkło i prąd, po to jest forum.
Powodzenia

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2012, o 14:33 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
wyjęłam dzisiaj szkło z pieca, masz rację Robercie ,że float floatowi nierówny. ( a ja mam z różnych źródeł)
2 prace zaokrągliły się na brzegach, a 2 lekko wystrzępiły, nie pękło żadne. I coś jeszcze: na talerzu dołożyłam jeszcze kilka kawałków tego samego szkła, wtopiło się bardzo słabo, wyrażnie wystają, oczywiście ładnie zaokrąglone. myślę , że temperatura trochę za niska była, następnym razem może ją do 840 podniosę.
Dzięki za nieocenione rady, biorę się za następny wypał.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2012, o 19:04 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Witaj
Podejrzewam, że chcesz wtapiać warstwy jedna w drugą.
Wiesz, zamiast podnosić temperaturę w nieskończoność lepiej jest przedłużyć czas wygrzewania.
Myślę, że temp max do 820 stC i spróbuj przedłużyć czas do 20 - 30 min.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2012, o 20:15 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
to spróbuję do 820 i będe wygrzewać 30 min.
cały czas próbuję stapiać ze sobą warstwy,oraz dodawać trochę szkła witrażowego (bardzo małe kawałki) i przy ostatnim wypale nic nie popękało. wiem ,że nie wolno łączyć , ale nie mogę się powstrzymać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO