Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 00:09

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 listopada 2008, o 22:31 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Wywiercić otwór w kawałku szkła nie jest rzeczą skomplikowaną bez względu na wielkość i grubość szkła. To prosta czynność, ale trzeba trochę praktyki, należy tylko zachować ostrożność w czasie tej czynności – warto a nawet trzeba pamiętać o okularach ochronnych. Bezbarwna drobina szkła w oku t prawdziwe utrapienie i dla Ciebie i dla okulisty. Zachowaj szczególną ostrożność przy używaniu narzędzi elektrycznych ( wiertarki) jako, że będziesz pracować w wodzie, a prąd i woda to „wybuchowa” (kopiąca) mieszanina.

Co potrzebujesz do wiercenia otworów w szkle:

· Wiertarka miniaturowa z giętkim wężem. Są różnych firm I w różnej cenie. Te tańsze dostaniesz już od ok. 70 zł. - lub wiertarka stołowa
· Wiertło „diamentowe” . mam y zasadniczo 2 rodzaje wierteł: na trzpieniu z diamentową końcówką w różnych kształtach, oraz wiertła rurkowe.
· Okulary ochronne
· Naczynie z wodą. Najlepiej pojemnik o wysokości ok. 5 – 10 cm
· podłoże do wiercenia, może być deseczka drewniana, czy kawałek styroduru ( twardszego styropianu)

Jak zacząć? .Przygotuj pojemnik i zalej go wodą .
Wkręć wiertło do wiertarki i dobrze je zamocuj.
Następnie w naczyniu umieść podkład dolny – deseczka czy styrodur i połóż na to kawałek szkła, który chcesz przewiercić. Zalej do wysokości ok. 5 mm powyżej . Umocuj porządnie szkło, możesz trzymać w rękach, jeśli nie ma ostrych krawędzi, bo możesz się skaleczyć.
Następnie powoli i z lekkim naciskiem dociśnij wiertło do szkła. Stosując lekki nacisk ( nie śpiesz się) zagłębiaj wiertło w szkle. Co kilkanaście sekund podnoś wiertło do góry by dać dostęp wodzie
( chłodziwu) do otworu.
Gdy wiertło zaczyna „dochodzić” do końca otworu, dobrze jest odwrócić szkło i wiercić z drugiej strony. Takie wiercenie nie spowoduje wyszczerbienia się szkła od spodu.
Jeśli nie masz takiej możliwości to dobrze jest pod wiercone szkło podłożyć kawałek szkła i bardzo ostrożnie przewiercać ostatnie ułamki milimetra otworu. Chyba nie uda się jednak tym sposobem zapobiec odpryskom szkła.
Jeśli wywiercony otwór będzie w szkle, które następnie włożysz do pieca, nie masz cię czym martwić. Uszczerbki zaleją się. Należy jednak pamiętać o tym , że otwór w piecu zmniejszy swą średnicę.

Na koniec przypominam jeszcze raz o tym by woda zawsze byłą w otworze, Podnoście wiertło do góry co kilkanaście minut . Woda „smaruje” i chłodzi.
Nie naciskajcie zbyt mocno, bo możecie zmarnować szkło a nawet samo wiertło.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, o 22:35 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dodał bym, do chłodziwa parę kropli terpentyny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, o 11:11 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
brogre napisał(a):
Dodał bym, do chłodziwa parę kropli terpentyny.



Nie próbowałem, ale spróbuję, bo i zapach przyjemny, taki artystyczny...

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, o 10:16 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Niektórzy - nie wiedząc o tym - są uczujeni na terpentynę, dlatego proszę najpierw przeprowadzić sobie test na skórze.
Spotkałem sie już z takimi przypadkami


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, o 11:10 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Jest taki olej do tokarek, który po zmieszaniu z wodą daje mleczną zawiesinę, może to??
ale po co, jeśli sama woda pięknie zdaje egzamin.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, o 13:22 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Nie, któl nafty, Brogre miał na myśli terpentynę, która powoduje zwiększenie tarcia, a przez to szybsze szlifowanie.
Treborku, ty mówisz chyba o płynie do odprowadzania ciepła z elementów obrabianych w obrabiarkach.
No cóż, macie za obszerną wiedzę i o świcie problemy mnożycie :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, o 16:51 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Przeca tylko powiedziałęm, że cusik takiego istnieje, ale mnie wystarczy sama woda

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, o 01:59 
Offline

Dołączył(a): 14 marca 2008, o 02:00
Posty: 16
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
W jakiejś mądrej książce o witrażach widziałam. że do wiercenia szkła wykorzystano plastelinę. Zrobiono z niej pierścień (średnicy - na oko- 10 cm) i przyklejono do szkła. następnie wlano do środka wodę i wiercono otwór.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, o 10:26 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Sposobów jest bez liku. Chodzi o to, aby szybko odprowadzić ciepło.
Plastelina jest tłusta, więc szkło należy dodatkowo myć po takiej operacji.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, o 20:22 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
przewierciłam kilka dziurek w dość dużych taflach szkła,jestem zachwycona, bo wyszło nieźle . kombinowałam jak je zanurzyć w wodzie, skąd taką wielką wannę wziąć, a wystarczył mały basenik z plasteliny wokół otworu. Maxim, twoja rada była genialna.
najgorszy jest początek wiercenia, bo wiertło się ślizga po szkle. więc najpierw rysowałam diamentem ręcznie kółeczko, a potem dopiero wiertłem.
może są jakieś lepsze sposoby?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO