Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 00:07

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, o 14:28 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
No a ja mam inną zagwozdkę związaną z wierceniem
Gdzie kupić dobre - najlepsze wiertła do wiercenia otworów, ale o średnicy do 2 mm. Kupiłem całą gamę wierteł "diamentowych) - powlekanych "diamentem" ale po kilku otworach na czubku diament się wyszlifował i nie wierci. Rozwierca - tak - bo na bokach jest posypka. Kto podpowie gdzie i jakie kupić. Szukam w necie ale wszędzie są podobne - a dziur dużo wiercę więc chciałbym coś trwalszego.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, o 15:33 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A próbowałeś detystyczne. U mnie są po około 10zł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, o 15:40 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
kent napisał(a):
A próbowałeś detystyczne. U mnie są po około 10zł.



Nie próbowałem. Myślałem nawet o nic, nawet w Tychach jest hurtownia dentystyczna, ale jakoś mi wyleciało z pamięci.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2009, o 16:27 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Ratujcie. Nie mam już wierteł. Cały zapas mi się skończył.
Kupiłem wiertła z napyleniem "diamentowym", także te dentystyczne i po kilkunastu, otworach wiertło nie wierci otworów. Poszerzać można, ale pyłek diamentowy z czubka wiertła się wytarł.
Mam bardzo dobre wiertła z Baildonu - jeszcze , zrobione chyba ze stali narzędziowej - przekrój w kształcie trójkąta. Wytrzymują długo ale średnica od 4 mm. Potrzebowałbym takie o średnicy do 2 mm. Może ktoś wie gdzie takie kupić, lub gdzie takie zrobić?
Nie mam już czym wiercić.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 marca 2009, o 01:50 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborku, nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem. Chodzi Ci o wiertła z końcówką w kształcie trójkąta?.
Otóż nie produkuje się tego typu wierteł o rozmiarze mniejszym od fi-4mm. Jeszcze takich nie spotkałem. A w życiu spotkałem sporo różności :lol: . Będziesz chyba musiał zakupić detystyczne :cry: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, o 00:55 
Offline

Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 02:00
Posty: 399
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trebor - proponuję wypróbować zwykłe wiertła do glazury (te z trójkątnym wierzchołkiem) do rozpoczynania wiercenia. Nieżle się zachowuje na początku i jest dosyć trwałe, a rozwiercić można już tym z FI 2mm jeśli masz w nim spiłowany czubek. Można również zeszlifować zbyt szerokie krawędzie wiertła szlifierką kątową, ale trzeba by takie wiertło na nowo zachartować. Nie próbowałem takich indiańskich tricków, ale może zadziała?
Gdybyś próbował tej partyzantki to daj znać jak wyszło :-)
Pozdrawiam :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, o 07:39 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Witaj
O takich "knifach" to ja wiem, tylko nie mam "mocy przerobowych" stąd pytanie na forum o możliwości zakupu lub zrobienia.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, o 07:43 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Mati napisał(a):
Trebor Można również zeszlifować zbyt szerokie krawędzie wiertła szlifierką kątową, ale trzeba by takie wiertło na nowo zachartować. Nie próbowałem takich indiańskich tricków, ale może zadziała?
Gdybyś próbował tej partyzantki to daj znać jak wyszło :-)
Pozdrawiam :-)


_____________________________________________________________
Witam,
Tego szlifowania, to nie polecam, diament z wiertła zejdzie.. :?
i po wiertełku :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, o 10:47 
Offline

Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 02:00
Posty: 399
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Semikolon - właśnie dlatego pomyślałem o wiertle do glazury. Są zrobione z odpowiednio wyprofilowanej stali chybaprzemysłowej i nie mają diamentu. Mam kilka sztuk w piwnicy, więc sprawdzę jak będzie taka możliwość. Muszę też zagłębić się w temat chartowania bo dla Trebora (pewnie dla wszystkich) nie bez znaczenia jest wytrzymałość wiertełka po takich operacjach, a po szlifie na pewno nastąpi tak zwane "odpuszczenie". Trzeba wyważyć temperatury i chłodziwo, żeby bestia nie kruszyła się, ani nie gięła. Terzeba też pamiętać o tym, że wiertłło będzie miało dużo mniejszą średnicę, a więc i wytrzymałość na zginanie, skręcanie i inne siły działające w różny sposób. Sam raczej rzadko wiercę, więc nie zagłębiałem się w temat zbyt mocno.
To taki teoretyczny pomysł, więc do zadziałania daleka droga, ale może już kiedyś, ktoś próbował myku, więc piszę zanim spróbuję.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 marca 2009, o 21:13 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Ja mam wiertła stalowe, ale są one z twardej stali narzędziowej.
Są dwojakiego rodzaju. Jedne to w przekroju trójkąt, na końcu ścięty w czubek. Fajnie się nim wierci, ale na małych obrotach. _ robili takie wiertła na Baildonie.
Mam też inne, grot jest płaski w kształcie łezki na krawędziach na przemian oszlifowany. Grot następnie jest wlutowany w drut (walec) o mniejszej średnicy niż ta łezka.
Tym jeszcze nie wierciłem.
Jedyny problem to średnica otworu. Najmniejszy jaki mam to (fi) 3 mm

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO