Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 22:07

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2010, o 02:59 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2010, o 18:18 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Moniko, kiedyś podpowiedział mi kolega z długim stażem, by formy, które jakiś czas nie używało się dobrze wysuszyć. Ja je podgrzewam w temp ok 100 - 150 st, a dopiero po wystygnięciu "obrabiam" i wstawiam do pieca ze szkłem.
Też kiedyś mi wybuchło i tak mi poradził, i się... udało. Od tego czasu nie mam kłopotu.
Dostałem od niego sporo form i różnej gliny, też odlewanych i jakoś nie mam wojny w piecu.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2010, o 00:16 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
witam znalazłem sposób na separator, miałem ale zapomniałem że mam azotek boru w spraju jedno psikniecie rozwiązało sprawę ,teraz mam inny problem kupiłem 30 kg gliny szamotowej gotowej w sklepie ceramicznym ,tylko nie wiem jak się z nią obchodzić chcę zrobić parę form swojej roboty może już pisaliście o tym bardzo proszę o jakiś kierunkowskaz lub informację
jak się do tego zabrać .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2010, o 01:23 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2010, o 01:29 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2010, o 09:16 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Słuchaj się mistrzyni.
Ale robienie form dla niewprawnych w glinie to ciężka i czasochłonna mordęga. Sam próbowałem i... doszedłem do wniosku, że te bardziej proste zlecę do wykonania, a takie bardziej "abstrakcyjne" będę próbował zrobić sam. Ale, jak pisała Monika , poczekam do wiosny.
No chyba, ze masz gdzie suszyć.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2010, o 22:22 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
wszystkie robione formy w zasadzie powinne schnąć na powietrzu lub w temperaturze pokojowej nie przekraczającej 20 stop, przez okres min 1 tygodnia. Na powietrzu jak świeci słoneczko i jest przewiew ten okres się skraca do połowy czasu- nie wolno form wygrzewać na słońcu, tylko w cieniu i przewiewnym miejscu.
Trebor to co piszesz że wygrzewasz w piecu to tak można robić ale z cienkimi ściankami. Grubsze mogą doprowadzić do pęknięć powierzchniowych lub wewnętrznych których okiem nie zauważa się a w wysokiej temperaturze to może nastąpić bomba nuklearna.-Dlaczego? pomimo odparowania wody a powstanie luka w formie w środku pod wpływem wysokiej temperatury powietrze które jest w luce nie jest w stanie wydostać się z formy i wzrasta ciśnienie bliżej nie określone, które powoduje rozerwanie formy. Gorzej jest jak w tym miejscu jest jeszcze woda, to wówczas tak jak pisała Monika.
Rozmawiałem swojego czasu z odlewnikiem metali kolorowych i nie tylko. W odlewnictwie natomiast jest piasek który się moczy przed formowaniem i ubija go. Piasek ten ma tendencję przepuszczania powietrza jak również powstającej pary. Nakłaniał mnie abym mieszał masę formierską z piaskiem formierskim a uzyskam lepsze efekty odlewnicze szkła jak również tańsze formy. Gościu ten jest po studiach mgr.
Nieźle jest to opisane w książce Polska porcelana E.Kowacka, M. i J. Łosiowie, L. Winogradow. Również książka Polski fajans i Polskie szkło.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2010, o 00:07 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2010, o 20:31 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Tak to w życiu bywa, że to co napisane to należy sprawdzić po swojemu i na końcu się okazuje nie miałem racji. Ale potrzeba to matka wynalazków.
Tak na poważnie. Nigdy nie wypalać mokrych forem.
Grozi rozerwaniem tak samo jak jajko w mikrofali.
Wytwarzająca się para ma niesamowitą siłę- skutki ostrego poparzenia twarzy, rąk, nawet tułowia całego. Najgorszą rzeczą w tym wszystkim jest jak piec nie ma wentylacji, wówczas może się wytworzyć t.z. para sucha, to dopiero jest ......
w zasadzie jej nie widać ale ma temperaturę powyżej 300 stopni. Potrafi nawet rozerwać piec cały. Ale każdy może robić jak chcąc. Ja czasami też przesadzam ale staram się jednak tak postępować jak kiedyś to napisali i mam w rzeczywistości mniej problemów.
Można by było dochodzić samemu ale chyba zdrowie jest ważniejsze.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 marca 2010, o 23:23 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Albercik u mnie piec do 300 stC jest przewietrzany. A że nie mam wywietrznika, to uchylam na 1 cm wieko i wdmuchuje gorące powietrze z nagrzewnicy. Wtedy wszystkie dymy wydostają się na zewnątrz. Tak powtarzam kilka razy gdzieś max do temp 340 stC, w zależności co kładę na szkło.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO