Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 22:06

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, o 21:37 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
i bardzo fajne.
Powiedz, czy najpierw giąłeś całe szkło z giętego ciąłeś, czy pociąłeś na odpowiednie kawałki i dopiero to giąłeś.
Na jakiej formie to robiłeś?

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, o 10:56 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Najpierw pociąłem szkło na kawałki. Także oszlifowałem, bo w temperaturze gięcia szkło nie zaokrągla sie na krawędziach. Zrobiłem podpórkę z pasków papieru ceramicznego. Można także pod papier podłożyć jakąś kształtkę ceramiczną, ale nie mam takowych i wybieram sie dopiero coś dokupić.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, o 20:56 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
dzięki za info. Podstawki zrób z gliny i wypal w piecu. UWAGA trzeba je bardzo dobrze suszyć. Jeden wypał nie wystarczy. Jak robisz coś innego to wsadź glinę do suczenia.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2010, o 15:57 
Offline

Dołączył(a): 12 listopada 2010, o 02:00
Posty: 6
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,

od niedawna posiadam piec i wydaje mi sie, ze juz nic nie moze byc takie samo jak wczesniej;) po wielu probach, wreszcie dochodze do zamierzonych efektow. pewnie byloby latwiej, a na pewno szybciej, gdybym tu wczesniej trafila:) Mam problem z kilkoma gotowymi formami. Podczas wypalu szkło spływa do wnetrza formy, na dno Dzieje sie to tylko, gdy stosuje mise -wysokosc ok 30 cm, srednica tez ok 30cm (wiec dosc duza). Czy powinnam obnizy temperature? A moze kłasc troszke wieksze szklo, wychodzace poza krawedzie formy? Nieciekawie wyglada rowniez na spodniej stronie odzwerciedlenie faktury formy. Sa to formy gotowe sprowadzone ze stanow, sa gladziutkie, ale jednak roztwor koalinu czesto pozostawia swoj slad. Czy można cos z tym zrobić? jakos to wygladzic, wyrownac, wypolerowac? Bylabym wdzieczna za wskazowki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2010, o 20:20 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trzeba to robić w dwóch etapach. Najpierw spiekasz szkło na płaskim podłożu. Po ponownym włożeniu do pieca układasz na formie i włączasz temperaturę gięcia. Ja tak robię. Tylko to trochę kosztowne, ale wtedy szkło ma jednakową grubość na całej powierzchni.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2010, o 23:44 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Witaj
Przy tak głębokich formach naturalnym jest, że szkło się "obniża" (zwęża) i jest mniejsze niż było przed włożeniem,
Możesz zrobić większy owal, wtedy gdy się zapadnie brzegi szkła będą wyżej brzegów formy. Musisz to wyczuć doświadczalnie.
CO do odzwierciedlenia kaolinu w szkle po wypale na szkle to jest naturalne, w wielu wypadkach nawet dekoracyjne.
Ale by tego uniknąć a mieć taki sam widok jak w wypale z fakturą, to należy obniżyć temperaturę, ale równocześnie przedłużyć czas wypału.
Ja jeśli chcę mieć gładkie dno to kładę na dół formy papier ceramiczny, który posypuję kaolinem, którego nadmiar (kaolinu), wyrównuję płaskim pędzelkiem, tak by była gładziutka powierzchnia.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2010, o 01:54 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2010, o 15:54 
Offline

Dołączył(a): 12 listopada 2010, o 02:00
Posty: 6
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
musze Wam powiedziec, ze ta wielka forma - micha doprowadzila mnie do szalu i "rzucilam" ja w kat...ale jakos nie moge sie z nia rozstac i zaczelam ja stosowac odwrotnie (do gory dnem) i wszystko wychodzi bez zarzutu, no moze troszke brzegi sie pofalowaly, ale wyglada to uroczo.
Gdy zostawialam ten "rezerwowy kołnierz" to on pozostawal, a szkło nad otworem opadalo na dno...zmniejszylam troszke temp do 710st..lepiej...ale i tak nie jest to to czego chcialam..dlatego musze chyba jeszcze dojrzec do tej formy...
Zamówilam formy juz z dziurkami, chociaż raz mi sie zdarzyło, że zapomnialam przepchac zatkane dziurki przez kaolin i...szkło pekło w koncowej fazie wypalu. czy to mozliwe, ze to od tego? Teraz juz pamietam...
Pani Moniko, wlasnie zobaczylam patery zrobione przez Pania...jestem pelna podziwu! Co za kontury, kolory i ta głębia...Jak to osiagnac?!?!wiem, wiem, nie mam prawa pytac, kazdy ma swoje tajemnice:) Ale mam pytanie takie bardzioej ogolne. Malujac farbami do szkla...czy zawsze musze czekac az wyschna? bardzo czesto wkadam szklo do pieca i czesc wzoru juz jest sucha czesc dopiero pomalowana i ta swiezo pomalowana, gdy jest przykryta druga tafla zmienia kolor np. z rózowego na szary! a na brzegach, tam gdzie druga tafla nie dochodzila jest linia rozowego. Jest to bardzo trudne do wyczucia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2010, o 11:38 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Zrób w starych formach dziurki miniaturowym wiertełkiem i masz dobrą formę. Ja mam też duże formy bez dziurek i rzadko powstają bąble w szkle, a niektóre jak powstaną są wręcz pożądane.
Zmieniam przeznaczenie wyrobu i jest OK.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 grudnia 2010, o 15:35 
Offline

Dołączył(a): 28 listopada 2010, o 02:00
Posty: 18
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
WITAM, mam mały problem kupiłem w A&H w W -awie przyrząd do precyzyjnego cięcia szkła kastar GCP -312 ,jest w ich katalogu ,zmarnowałem już arkusz flotu na uczenie się posługiwania tym sprzętem ,kosztuje sporo bo 870zł a tnie tylko mozaikę i to poszarpaną ,czy ktoś powie mi jak się tym posługiwać ,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO