Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 00:18

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2011, o 22:13 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Dzięki, bo tak jest dużo szybciej, taniej a efekty podobne, ale jak mówisz kużden robi co mu pasi.!!!

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2011, o 16:03 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborku dobrze zauważyłeś, że efekt jest podobny ale......... Witraż z polichromią.
Serdecznie pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2011, o 00:12 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2010, o 02:00
Posty: 65
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam serdecznie:)
Ostatnio miałam bardzo pouczająca przygodę z malowaniem. Zaczęło się od tego, że pilnie poszukiwałam zielonej kryjącej farby, dzięki Wam trafiłam do Print Glassu (jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc) zamówiłam, dostałam. Potem był etap "wariacji" z próbkami..."kawał" powierzchni do pomalowania, a tu próbka za próbką wychodzi bez rewelacji. Troszkę się zmartwiłam, no bo jak to. Zmniejszałam temperaturę kilka razy, a tu bach, farba cały czas albo pęka, albo robią się jakieś brzydkie "grudki" Próbuje z medium i z wodą...medium okazuje się lepsze, ale...cały czas jakieś ale. W końcu, dzwonię do Print Glassu po pomoc, z zapytaniem co robię nie tak (powinnam zrobić to wcześniej, straciłabym mniej materiału i mniej nerwów) Takim oto sposobem trafiłam na Pana Piotra Sypka (na prezydenta!), który mnie oświecił. Okazało się, że dostałam farbę pochodzenia włoskiego, nie ichniego. Ta farba ma wyjątkowo dużo pigmentu a ja nakładałam ja po prostu za grubo i dlatego wciąż coś było nie tak. Zapytałam się czy mogę na to gotową, ale nie idealną pracę nałożyć jeszcze jedną delikatną warstwę zieleni i wytopić w jeszcze mniejszej temperaturze...Pan Piotr powiedział, ze warto spróbować..spróbowałam (w temperaturze 730C przez 20min), no i rewelacja, idealnie...tak po prostu miało być! Bez prześwitów, bez pęknięć.

Ale o dziwo...bo zawsze jest jakieś ale, napis, który malowałam już żółtym optulem (puder żółty, kryjący, FF-BF2135), zmieszanym z medium na papkę, nie przetopił mi się w tej temperaturze, jest wyraźnie niedotopiony...nic, spróbuje wrzucić jeszcze raz..
Wcześniej nie było tego problemu, bo napis przetapiał się ładnie za pierwszym razem, kiedy wytapiałam w 800C. za drugim razem, kiedy nakładałam drugą warstwę zieleni, stwierdziłam, ze napis ma parę niedociągnięć więc i na niego nałożę jeszcze jedną warstwę. Zielony przetopił się idealnie, a żółty niedotopił...

Przepraszam za ten esej...ale to dlatego, że dawno mnie tu nie było :-)
Pozdrawiam serdecznie
Ewelina


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2011, o 00:20 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2010, o 02:00
Posty: 65
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A i jeszcze jedno:)
Byłam teraz w Dublinie u Pawła, między innymi po to żeby skontrolować czy oszczędności na nasz duży piec, rosną a nie maleją :P Ale nie o tym chciałam...Podczas jednego ze spacerów po centrum trafiłam do pięknej galeryjki ceramiki i szkła, a tam na półkach śliczne "fusingowe" cudeńka. Mówię do Pawła, że wiem kto jest ich autorką, a on się ze mnie śmieje, tłumaczę, że znam pracę, bo są w swoim stylu i podaję mu nazwisko...a on dalej nie wierzy...Uwierzył dopiero jak mu pokazałam w domu stronę. Pani Moniko, prace śliczne i pięknie się prezentują! Chylę czoła:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2011, o 00:40 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Monika, to pochwal się jak to wysyłasz, bo polskie przesyłki są droższe od samego wyrobu.!!!

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2011, o 00:50 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2011, o 20:21 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trochę o malowaniu.
do malowania trwałego używamy farb szkliwnych, występują one pod różnymi nazwami; tłuczenie, glazurany, smalty, emalie. Szkliwa te można rozcieńczać wodą ze spirytusem, terpentyną z dodatkiem olejków żywicznych eterycznych.Szkliwa te są rozcierane i rozcieńczane na emulsję. Terpentyna z dodatkiem żywicznych olejków eterycznych tworzy bardziej zwięzłą powłokę malowaną, niż woda ze spirytusem.Terpentyna wraz z olejkami żywicznymi występuje pod nazwą emulgatorów - związek zwiększający trwałość emulsji.
Taka powłoka nałożona na szkło podczas malowania, po odparowaniu substancji lotnych z olejków eterycznych i terpentyny pozostaje na szkle dzięki zawartej w nich żywicy. Podczas grzania szkła do początkowej temperatury mięknięcia szkła, żywice spalają się natomiast szkliwo wtapia się na trwałe ze zmiękłym szkłem.
Tu należy zwrócić szczególną uwagę na to z jakim szkłem mamy doczynienie.
KUPOWANE SZKLIWA BARDZO CZĘSTO NIE ODPOWIADAJĄ WARTOŚCIOM SZKŁA WTAPIANEGO.
Trwałość barwionej powłoki w dużej mierze zależy od stopnia jego spojenia ze szkłem jak również zależy od odporności chemicznej szkliwa i jego wytrzymałości na ścieranie-zmywanie i. t. p.
Biorąc pod uwagę te przedstawione warunki im wyższa jest początkowa temperatura mięknienia szkła, tym trwalsza jest powierzchnia malowana. W dużej mierze zależy to od mięknienia szkła, na którym pomalowane są powłoki szkliwne.
Powłoka szkliwna po wypaleniu powinna być lśniąca jak szkło i gładka. Czasami zdarza się, że chcemy aby powłoka była chropowata - brokatowa, podobna do tkaniny, niejednokrotnie przeplatana srebrną lub złotą nitką. Wówczas używamy szkliwia o grubszym uziarnieniu. Natomiast jeżeli chcemy uzyskać powłokę matową wówczas do szkliwia dodajemy związków trudnotopliwych , które nie stapiają się podczas wytapiania malowanych szkieł.
Często tak jest, że jedna farba wtapia się w szkło jest lśniąca i gładka, a druga kupiona u tego samego wytwórcy pozostawia mat, powód różnica temperaturowa szkliw.
SZKLIWA są to szkła o niskiej stosunkowo temperaturze topnienia. W zasadzie i należy tego przestrzegać SZKLIWO POWINNO TOPIĆ SIĘ W TEMPERATURZE 15 STOPNI NIŻSZEJ NIŻ TEMPERATURA MIĘKNIENIA SZKŁA.
Rozszerzalność cieplna szkliwa i szkła powinna być taka sama lub bardzo zbliżona, ponieważ podczas odprężania nastąpią pękania lub odpryski, często o tym fakcie wspominał Treborek. Jest sposób na zastosowanie większej różnicy rozszerzalności cieplnej szkła i szkliwa ale jest to bardzo kosztowne i w zasadzie nie stosuje się tego rodzaju praktyk na co dzień, chyba, że w renowacjach przedmiotów zabytkowych.
Współczynnik załamania światła powłok szkliwnych powinien być duży w wyniku czego daje dobry połysk i gładkość - złudzenie optyczne.
Dość na dziś
serdecznie pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2011, o 19:37 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Mam trochę wolniejszego czasu to napiszę co nieco.
Co to są szkliwia, są to szkła o niskiej temperaturze mięknienia, jak wcześniej wspomniałem ta różnica pomiędzy mięknieniem szkła szkłem a szkliwiem powinna wynosić co najmniej 15 stopniC.
Szkliwia składają się przeważnie z krzemionki, tlenku ołowiowego, tlenku borowego, tlenku sodowego, mogą wystąpić dodatki również innych tlenków w znikomych ilościach. Szkliwia do sprzedaży zazwyczaj są od razu zabarwiane związkami odpowiednich metali. Mogą występować również w postaci bezbarwnej lecz podczas ucierania na farbę dodaje się takie barwniki, które zabarwiają powłokę szkliwną podczas wypału tejże farby na szkle. Ten sposób jest najczęściej stosowany przy nadaniu na szkle tła.Do barwienia szkliw najczęściej używa się związków chemicznych takich jak; nadmanganian potasu, tlenek kobaltowy, brausztyn, tlenek miedziowy i inne.
Niektóre z wymienionych związków można je łączyć i uzyskiwać różne zabarwienia. Stapiane szkliwa przed malowaniem na szkle powinny być dokładnie rozdrobnione do uziarnienia co najmniej 50-60 mikronów (w ogóle nie wyczuwa się w zębach granulacji) grubsze uziarnienie powoduje na powierzchni szkła wtopionego chropowatość lub częściowe zmatowienie - powierzchnia matowa. Szkliwa o uziarnieniu 0,15-0,30mm przeważnie używa się gdy chcemy uzyskać powierzchnię brokatową.
wykaz związków chemicznych do barwienia szkliwia lub farb szkliwnych które można samemu dokonać
zabarwienie stosowane związki jako barwniki optymalna ilość na 1kg
szkliwia w gramach

fioletowe nadmanganian potasu 50-100
tlenek kobaltowy 0,8
brausztyn 8,0

granatowy tlenek kobaltowy 5-10

szafirowe tlenek miedziowy 25-30
tlenek kobaltowy 3-6

niebieski tlenek kobaltowy 1-3

zielony tlenek miedziowy 20-30

dwuchromian potasowy 3-5

żółty chromian ołowiowy 5

złocisto żółty chromian ołowiowy 9
(bursztynowy) chlorek srebra 4,5

czerwony chromian ołowiowy 170
(koralowy) tlenek żelazowy 300-500

biały tlenek cynawy 30-150

czerń intensywna tlenek żelazowy 150
tlenek kobaltowy 120
brausztyn 50

Oprócz tej tabeli częstym środkiem do malowania są farby zrobione z tłuczenia.
Jest to odpadowe szkło posortowane w swojej klasie to znaczy, spektrum, kokomo lub inne i dobrane kolorami. Takie szkło tłucze się na drobno w młynach kulowych. Domowym sposobem jest to do uzyskania przez potłuczenie szkła specjalnymi bijakami do tego celu przystosowanymi, następnie można tak rozdrobnione szkło granulacji cukru pudru wsypać do młynka od kawy i mielić do granulacji 50-60 mikronów.
Wszystkie te barwniki, które nam są potrzebne na daną chwilę mieszamy przy pomocy rozcieńczalników i emulgatorów. do ucierania stosuje się głównie wodę, spirytus, terpentynę, olejki żywiczne. Wszystkie wymienione roztwory nadają farbie odpowiednią spoistość jaką chcemy uzyskać w danym momencie, jak również ciągliwość farby podczas malowania, także opóźnianie wysychania farby podczas malowania.
Postaram się jutro jeszcze napisać na temat olejków stosowanych w malowaniu.
serdecznie pozdrawiam Albert
nie wyszła tabelka
osiągane zabarwienie to są kolory.
stosowane związki jako barwniki są to tlenki metali
optymalna ilość na 1kg szkliwia podaba jest liczbowo w gramach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2011, o 21:44 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Byłem w środę w hurtowni szkła witrażowego Jurgen Dieckman. Są tam farby do fusingu, do floatu w słojach po 1 kg. Cena chyba 150 zł. Różne kolory, bąble itp.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2011, o 17:15 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Szkoda, że tak daleko, bo na ich stronie nic nie ma.
A próbek nie mają??

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO