Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 00:14

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2010, o 19:08 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Haki
Zajrzyj tu:

http://www.easyart.fora.pl/restauracja, ... .html#4102

Choć są tam ( teraz wiem) błędy w moim myśleniu, lecz wykres wypału jest poprawny. Do dnia dzisiejszego go używam, z pewnymi modyfikacjami, w zależności od materiału i efektów jakie chcę uzyskać.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 00:52 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam. Z tego co widzę Monika ma całkowitą rację. Mianowicie jak się wygnie szkło w jedną stronę i wystudzi następuje zmiana struktury molekularnej szkła. Jeżeli taki placek następnie przekładamy na drugą stronę i chcemy go ponownie przegiąć w drugą stronę to nie jest tak chop siup. Ponieważ jeżeli doprowadzamy szkło do momentu plastycznego to w przeginaniu nic się nie dzieje tylko następuje jeszcze większa zmiana molekularna i w zasadzie nie ma możliwości stwierdzenia w piecu która strona jest bardziej ściśnięta a która nie.
Niech nikt nie myśli, że cząsteczki tak samo są ułożone względem siebie jak przed pierwszym przegięciem.
Ktoś pomyśli bzdury ale podczas odprężania następuje to samo co w rozgrzanej kuli szklanej. Środek jest jeszcze plastyczny a zewnętrzna strona kuli się utwardza. Przy odprężaniu tak jak zawsze to się robiło występują bliżej nie określone naprężenia w takiej paterze i lepkości struktury gęstej i rzadkiej z jednej i drugiej strony doprowadzają do pęknięć. W takim przypadku należy okres odprężania zwiększać nawet trzykrotnie. To znaczy jak odprężamy 1,5 godz, to przy powtórnym przegięciu proces odprężania powinien być wydłużony do 4,5 godz. Natomiast sam proces przeginania musi być skrócony ale podwyższona temperatura.
Pytanie czy to się opłaca? tak jeżeli na czymś nam bardzo zależy. Natomiast jak to był tylko eksperyment z malowaniem to nie. Zależy jakiej jeszcze jest mocy piec. Kilowatogodziny wiadomo ile kosztują.
Aby uniknąć dodatkowych naprężeń w szkle podczas powtórnego przeginania raczej nie jest to możliwe, chyba, że doprowadzimy w formie ale sobie ja tego nie wyobrażam do postaci płynnej szkła i wówczas następuje ujednolicenie struktury molekuł. Trochę to zawiłe ale tak jest.

Najłatwiej to sobie wyobrazić na podstawie plastikowej rurki. Gdy mamy taką rurkę to jej struktura w zasadzie jest jednakowa na całej długości. Natomiast jak chcemy wygiąć to podgrzewamy ją do momentu mięknięcia plastiku i przeginamy.
Co wówczas się dzieje po zewnętrznych stronach rurki?
w miejscu przeginania od wewnątrz to znaczy gdzie zginamy następuje ściśnięcie materiału, (plastiku) natomiast po przeciwnej stronie rurki w miejscu przeginania następuje rozciągnięcie się cząsteczek i struktura jest rzadsza. Po wystudzeniu rurka przyjmuje kształt wygięty.
Chcąc tą samą rurkę przegiąć w drugą stronę ponownie podgrzewamy i przeginamy ale nigdy nie doprowadzimy do takiej samej molekuły jak była na początku w tej rurce.
Tak to samo się ma do szkła, które jest kruche a rurka miękka.
Tyle na ten temat. Jeżeli ktoś tego nie zrozumiał niech zapozna się z WŁAŚCIWOŚCIAMI SZKŁA, oraz TECHNOLOGIĄ MASY SZKLANEJ jak również TECHNOLOGIĄ OBRÓBKI SZKŁA, uzupełnieniem tego wszystkiego jest również DOKONYWANIE ZŁĄCZA Z METALAMI, ZŁĄCZA SZKŁA ZE SZKŁEM O RÓŻNYM COE, ZŁĄCZA CERAMIKI SZKŁO METAL, ODPRĘŻANIE ZŁĄCZY SZKŁA i. t. d.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 01:03 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 01:29 
Offline

Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 02:00
Posty: 399
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 17:14 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Monika masz rację że podgrzać do 1000 stop. C tylko jak to zrobić. Przecież jak doprowadzimy do płynności szkła to ono spłynie tak jak woda do dołka. Tu należałoby jeszcze uwzględniać czas, kąty pochylenia i. t. d. Jeżeli to się robi z placka to nie widzę możliwości, ale cuda się zdarzają. Całkiem możliwe, że znasz jakiś sposób o którym ja w ogóle nie wiem i nie słyszałem.
Musiała by być forma ciśnieniowa ale to są drogie sprawy a tego z placka nie da się zrobić.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 18:37 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Widzisz Albercik, człowiek całe życie się uczy.
Przecież ja to wiem, uczyłem się technologii, co prawda nie szkła ale zawsze.

Teraz właśnie mam takie zadanie, ciekawym czy pęknie czy nie. Musze przemyśleć i sprawdzić.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 18:53 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2010, o 21:39 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Zgadza się ja odnosiłem swoje słowa do wyginania i odwracania, ponownego przeginania i formowania.

Tak to co piszesz to jest święta racja. OK

Albercie to był taki mały żarcik ;) .
Aby zrobić misę lub paterę w "domowych warunkach" musisz zrobić formę, przygotować szkło itp.
To się nazywa pate de vere, w tej technice aby dokładnie odwzorować szczegóły formy lub aby uzyskać bardziej klarowną masę szkło musi mieć postać płynną.

Trebor a wszystko jest takie proste, ale jak się nie chce ruszyć szarych... to tak jest.
A stara wiedza jest niezastąpiona, moi mili.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2010, o 15:04 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Znalazłem coś takiego
http://www.tgk.de/web/index.php?id=9,549,0,0,1,0
Ten filmik pokazuje bardzo dużo aspektów z którymi niejednokrotnie spotykamy się i występują duże kłopoty, a w prosty sposób można ich uniknąć.
Tak na dobrą sprawę pohasajcie sobie po tych stronach bardzo dużo się dowiecie.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2010, o 15:30 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO