Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 września 2017, o 22:08

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, o 22:48 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
OLek
Mnie wychodzą duże bąble. Nieraz nawet bardzo duże. Często do powstawania bąbli używam miki. Składam ją w jak kopertę a nawet więcej razy, często pokrywam farbą i nakładam następne szkło. Mika pod wpływem temperatury rozprostowywuje się i powstaje bąbel. Często w kolorach tęczy - nie wiem dlaczego.

Sama soda oczyszczana też powinna dać ten efekt.
Tyle, że 850 st to wg mnie stanowczo za dużo. Szkło wtapia się jedno w drugie.
Wg mnie wystarczy ok 750 st.
Ostatnio wyczytałem, że można też użyć czystego boraksu.
Okazuje się, że można sodę lub boraks , a może i jedno i drugie - trzeba potrenować - rozpuścić w destylowanej wodzie - 1 łyżeczka sody lub boraksu na ok 200 ml wody DESTYLOWANEJ.
Ale można też posypać lekko sucha sodą.

Wszystkie wisiory są zgrzewane, wtapiane - w zależności od temperatury w piecu. Szkło kupuję w jednej hurtowni w Sosnowcu i to głównie Spectrum. Ma podobne lub jednakowe COE.
A nawet jeśli jest inne to mam na to już sposoby, tyle, że nie zawsze wyjdzie.

możesz także pomiędzy szkła wstawić kawałek metalu np siatki drobnooczkowej.
Najlepsza z mosiądzu bo nie zmienia koloru, Miedź czernieje, ale jakby ja pokryć kolorową farbą - muszę poeksperymentować.

OLEK to co jest na mojej stronie to moje pierwsze próby. Dzisiaj twierdzę, ze mało udane. Ale mój informatyk poważnie się rozchorował i nie ma kto tego wymienić.
Teraz samych wisiorów robię w tygodniu ok 200 szt i nie ma dwóch jednakowych, choć ostatnio zacząłem robić seriami ale i tak każdy inny.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 07:32 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Nie bardzo rozumiem jak mikę składasz w "kopertę"?
Chodzi o te drobne kawałeczki? I dlaczego Tobie wychodzą wielkie bąble, a mnie nie?
Przymierzam sie do zgrzania wstępnego patery. Chce najpierw zgrzać ją w niższej temperaturze na płaskim stole ,a dopiero potem odpowiednio wygiąć na jakiejś krzywiźnie podkładając pod papier kształtki.
Zobaczymy co z tego będzie....


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 17:10 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Olek
Mika - dostałeś dość duże płatki miki. Składasz płatek na pól, potem jeszcze raz na pól i jak się da to jeszcze raz. Tak złożona "kopertę" kładziesz na szkło spodnie. Możesz przedtem pomalować kawałek szkła, lub sama mikę. Następnie przyciskasz tą mikę drugim kawałkiem szkła. Ja dla ułatwienia sobie zadania w celu by mika i szkło nie "latały" wzajemnie do siebie pokrywam je wazeliną techniczną (białą) i tyle.
Tak złożony kawałek wkładam do pieca, a resztę już znasz.

Jeśli zgrzejesz szkło w niskiej temperaturze, możesz nie uzyskać bąbli, bo szkło nie będzie na tyle plastyczne, by wydzielające się gazy utworzyły bąbel.
Ale założenie samo w sobie jest dobre. Ja często zaoszczędzam sobie pracy i za jednym razem kleję i wyginam.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 20:12 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dziś z samego rana załadowałem piec. Z tą miką już załapałem w międzyczasie i chciałem Ci o tym powiedzieć, ale dopiero teraz dostałem odpowiedź na mój post, czyli byłeś niedostępny. Wychodząc z pracy w piecu miałem około 270 st.C, tak, że na razie nie otwieram. Poczekam do jutra i powie co wyszło. Załadowałem gięcie szkła w 680 st. i paterę, aby sie skleiła. Chcę uzyskać niewielkie wygięcia szkła, a temperatura na granicy punktu dewitryfikacji. Nie stosowałem nabłyszczacza bo chce złapać naturalny połysk, a nie wiem czy mi się uda. Patera ma sie tylko lekko skleić, a potem zobaczymy co dalej...w mordę:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, o 20:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Jak się uda wrzucę ci moje wypociny szklane. Oczywiście bez biżuterii bo tego są jeszcze dziesiątki a pewnie Mirela jutro zabierze pozostałe wszystkie.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, o 10:15 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
No i jak wypał wyszedł??

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, o 14:30 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Zrobiłem eksperyment z sodą oczyszczoną i miką. Soda pozostała taka jak przed, czyli biały proszek ściśnięty szkłem. To samo z miką. Zmieniła tylko kolor na perłowy. Myślałem, że przynajmniej się jakoś rozpłynie. Pozostała jednak złożona w kopertkę pomiędzy szkłami. W sumie eksperyment do kitu. Jestem na początku drogi. Zrobiłem też wisiory se spectrum, ale w tej temp. (810) wszystko się zlało w jedno szkło Dlatego pomyślałem, że dobrze byłoby się spotkać. Pokazałbym jak to wygląda. Na zjeździe raczej nie będzie to możliwe, ale jak nie możesz to trudno. Mimo wszystko ponawiam zaproszenie.
Olek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, o 22:01 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Olek To wal na zjazd
Właśnie pisze artykuł o wtapianiu szkła w piecu
Ale spróbuj tak:
zrób 4 - 6 takich samych wisiorów i włóż do pieca pojedyńczo w temp.
1 - 650 st C
2 - 700 stC
3 - 750 st C
4 - 780 st C
5, - 800 stC

Zobaczysz różnice w wtapianiu. Ja po każdym takim wypale jeden zostawiam wkładam do torebki foliowej z napisem w ilu stopniach się wtapiało.
Mam więc prosty wzornik.

Sodę rozpuściłeś w wodzie?? pewnie nie . Na sucho - d..a zimna
Mika nie rozpuszcza się i nie wtapia się w szkło. W temp ok 720 - 750 st C , mika powodując podnoszenie się podnosi miękkie szkło i pozostaje bąbel. W wyższej temp szkło jest na tyle płynne, że oblewa mikę i nic się nie dzieje.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2009, o 13:03 
Offline

Dołączył(a): 28 lipca 2009, o 02:00
Posty: 222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Też zrobiłem eksperyment z sodą, na mokro, w 820C i żadnych bąbelków nie uzyskałem tylko białe smugi. Paskudne - wyglądają jak smarki. Pewnie to samo mi wyszło co Fragonio'wi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2009, o 13:52 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trebor i co Ty na to? Mnie tez tak wychodzi. Zrób jakiś szczegółowszy wykład :-) Jesli oczywiście masz jakieś doświadczenia w temacie bąbli?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO