Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 14 grudnia 2017, o 11:56

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, o 07:38 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Bronek , teraz pomyślałem. jeli nie ma ubytków to naklej na przeźroczystym szkle.
Fakt, jeśli jest z wzorem lub malunkiem to trzeba. Wierz mi, nawet jeśli troszkę bedzie odstawać to do pierwszego zabrudzenia. Później się wszystko wyrówna.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, o 21:56 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
W odpowiedzi na pismo brogre informuję co następuje:
Aby nie wybierać całego witrażu należy tą szybkę stłuc. Przed dokonaniem Puk w szybkę należy dokładnie ją odwzorować. Szkiełka dobrać kolorystycznie aby się nie różniły od orginału, jeżeli nie jest to możliwe poddać kolorowaniu-malowaniu i poddać obróbce termicznej czyli wypałowi najczęściej w temperaturze 565stopniC.
Natomiast jak wstawić szybkę? -przecinamy z jednej strony witrażu ołów w kilku miejscach aby można było go swobodnie odgiąć, wydłubać kit stary wstawić szybkę i podoginać ołów do wstawionej szybki. W miejscach przecięć zlutować ołów. Przeprowadzić odpowiednimi preparatami starzenie się miejsc polutowanych. Wziąć kasę na tacę i do baru.
Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2009, o 21:58 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
zapomniałem o kitowaniu
albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 16 września 2009, o 01:00 
Offline

Dołączył(a): 4 września 2007, o 02:00
Posty: 119
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albercie książkowo, rozwiązałeś problem prawidłowo jeśli chodzi o założenia...
natomiast... próbowałeś kiedykolwiek lutować w pionie, a co dopiero ołów, stary ołów??

Wybić szybkę??? człowieku, toć to zabytek, to się klei, uzupełnia... chucha a nie puk, puk...

przyznam się Wam, że mimo iż metry w ołowiu zjadłem, również w konserwacji witraży, nie odważyłbym się na pionowe lutowanie :-) i Trebor wie doskonale o czym mówię.

Absurdalnie Bronek najlepszym rozwiązaniem jest łatanie, szybką na silikon, a jak widać, że nieestetyczne, to właśnie dobrze, niech razi w oczy!!!

Szybciej dadzą do konserwacji ...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, o 08:52 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
No i wreszcie, konkretna i cenna rada :D :!: . To rozumię i innego wyjścia nie widzę 8-) . A wydawało się to takie proste Embarassed . Dzięki mistrzu :!: :idea: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, o 14:10 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
No i brawo Dawidzie jest to uzupełnienie nie tylko książkowe ale jeszcze jedna metoda. Gratulacje
Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 września 2009, o 14:23 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Co do lutowania to jest tak- lutu ciągłego w ołowiu to ? nie taka prosta sprawa. Natomiast punktowo to nie taki diabeł straszny jak go malują. Jest to metoda stara ale skuteczna
czyścimy ołów do naturalnego koloru
w miejscu styku najlepiej czystym ołowiem kropelka i kap na wyczyszczony, następna i kap. To jest jedna z metod. Ciągły lut może doprowadzić do przetopu.
inna metoda to w miejscu przecięcia formujemy lepiszcze czyścimy, oblepiamy lepiszczem, roztapiamy ołów i dolewamy w miejsce przecięcia.
Jeszcze jedna to oblepienie lepiszczem i lutowanie punktowe w pionie.
A reszta to na warsztaty.
Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, o 10:35 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Można sobie robić "kap-kap" ale mając witraż na stole roboczym.....
to sie zgodzę :-)
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 17 września 2009, o 16:31 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jeżeli tak uważasz semikolon?
Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO