Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 16 grudnia 2017, o 22:22

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 15:09 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Całe moje życie to j e d n e w i e l k i e w a k a c j e, hihihihi :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2008, o 21:00 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Olek, wiesz liczyłem w sumie tylko na Ciebie

Na dniach powinienem dostać książkę Technologia szkła Nowotnego ale tylko cz 2.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2008, o 09:06 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trebor, widzę, że jesteś b. zajęty, gdyż masz tylko czas "liczyć na Fagonia".
Może znajdziesz go trochę i podzielisz się wiedzą o formach.
Ja mam obydwie ksiązki, o których piszesz.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 09:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Andrzej
Chętnie wymienię pomysły.
Jak na razie zbieram pomysły i je realizuję, w trudzie i znoju.
W najbliższą środę jestem poumawiany w Bielsku z formiarzami i rzeźbiarzami (w glinie).
Próbuje z różnego rodzaju materiałami. Ostatnio próbowałem z kredą i gipsem sztukatorskim. Proporcje 2:1. Kierunek dobry.
W jednej z książek wyczytałem, że sama kreda z wodą, ale to się kupy nie trzyma. Dodałem więc trochę gipsu.
Tyle, że chyba formę trzeba suszyć i suszyć.
Po rozmowach w BB opiszę co się dowiedziałem.
Andrzej, Olek.
Po wypaleniu szkła w wysokich temp 850 stC. Szkło mi się robi matowe. Co za przyczyna może być?
Do reliefu, to może nawet być, ale chciałbym znać przyczynę.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 09:54 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborku (wybacz to zdrobnienie, hihihi), mam ten sam problem. Szkło mi też matowieje w wyższych temperaturach, tj. powyżej 850 st. Chciałbym wiedzieć od jakiej temperatury zaczyna to matowienie. To właściwie jest trudne do wyłapania. Teraz będę próbował wyginać szkło. Myślę, że 700 st. wystarczy? Nie powinno w tej temperaturze zmatowieć? Dam znać o efektach później.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 21:26 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Olek
Dzisiaj dostałem książkę Technologia szkła Nowotnego cz 2. I na chybił trafił otwarłem o "krystalizacji" szkła (dewitryfikacji). A tam pisze o matowieniu szkła. Muszę się w to wgryźć.
Pisze tam tak: ... wskutek krystalizacji powstaje zamącenie szkła. Zamącenie może być małe , tak że szkło uzyskuje wygląd opalinu, ale bywa najczęściej większe - opalowe..."
Być może , ze udaje się nam właśnie ten efekt osiągnąć.

Ja na razie mam problem z bańkami powietrza, ale właśnie się wczytuję ( jakbym znał angielski)...
... o właśnie "uruchomię Kęta. Zdaje sie ma też tą książkę i niech spróbuje przetłumaczyć określony fragment. Porównamy tłumaczenia. Może coś z tego wyjdzie.
A tak dla przykładu...
Andrzej... (Kent) - używam (3 sztuk) translatorów i każdy... dosłownie każdy inaczej tłumaczy.
Staram się zrozumieć o co chodzi i przekładam to na polski. Ale ostatnio mam kawałek, którego za cholerę nie mogę złożyć do kupy z sensem a bardzo mi potrzebny.

fagonio napisał(a):
Treborku (wybacz to zdrobnienie, hihihi), mam ten sam problem. Szkło mi też matowieje w wyższych temperaturach, tj. powyżej 850 st. Chciałbym wiedzieć od jakiej temperatury zaczyna to matowienie. To właściwie jest trudne do wyłapania. Teraz będę próbował wyginać szkło. Myślę, że 700 st. wystarczy? Nie powinno w tej temperaturze zmatowieć? Dam znać o efektach później.



Olek, jeśli chodzi o wyginanie szkła to...
Wyginanie najlepiej wychodzi w temp do 680 stC a nawet troszkę niższej (ok 650), tyle, że dłużej wygrzewać. Szkło wtedy nie traci koloru, ale za to krawędzie są w zasadzie takie jak przed włożeniem do pieca, trzeba je więc przeszlifować. Zaletą tego jest to, że szkło nie odbija faktury formy, a co więcej nie trzeba nawet separatora (kaolinu). Dowiedziałem się o tym z dobrego źródła, sprawdziłem i jest tak!!!

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sierpnia 2008, o 22:07 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Napisz mi na PW co wyprawiasz z tymi translatorami.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, o 07:11 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborze. spróbuję temperatury 680 st. bez kaolinu i "z". Tak na wszelki wypadek. Może to też zależy od podłoża. Zainteresowało mnie także mieszanie kredy z gipsem. Ostatnio jak byłem w Arts Hobby widziałem formę do fusingu średnicy około 25-28 cm o kształcie odciśniętej sfery. Cena ok. 160,- zł. Co ciekawe forma była biała i w dotyku miała taki delikatny, maślany poślizg. Nie wiem jak to opisać. Ale chyba wiesz o co chodzi? Czyżby była z kredo-gipsu?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, o 09:21 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
kent napisał(a):
Napisz mi na PW co wyprawiasz z tymi translatorami.


Witaj
Otwieram 3 rożne translatory ( 2 darmowe w necie),
Określony tekst wklejam do każdego z nich i każę tłumaczyć.
To co wychodzi czasami nadaje się do humoru zeszytów, ale nieraz jest ok.
Co prawda i tak w każdym z nich inaczej tłumaczą, ale w większości można zrozumieć.
Ostatnio miałem taki krótki tekst, z którego niewiele zrozumiałem a bardzo jest potrzebny

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2008, o 09:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
fagonio napisał(a):
Treborze. spróbuję temperatury 680 st. bez kaolinu i "z". Tak na wszelki wypadek. Może to też zależy od podłoża. Zainteresowało mnie także mieszanie kredy z gipsem. Ostatnio jak byłem w Arts Hobby widziałem formę do fusingu średnicy około 25-28 cm o kształcie odciśniętej sfery. Cena ok. 160,- zł. Co ciekawe forma była biała i w dotyku miała taki delikatny, maślany poślizg. Nie wiem jak to opisać. Ale chyba wiesz o co chodzi? Czyżby była z kredo-gipsu?


Olek, sprawdzałem gięcie z formami i jest tak jak napisałem
Zrobiłem jedną formę z dwóch kawałków jakiegoś tam materiału, Skleiłem je pod kątem jakimś ok 135 St. Położyłem na to kawałek szkłą i:
1. 680 st C i dłuższe wygrzewanie = szkło nie straciło barwy ale była leciutka faktura
2. dałem 650 stC i skróciłem ogrzewanie , wyszło idealnie co do koloru i barak faktury, ale, składanie formy nie wyszło, szkło miało okrągłe załamanie, co nawet buło ładniejsze, ale gdybyś potrzebował szczegółów, to musisz wydłużyć ogrzewanie w 650 st C. Tak mi wychodzi jak na razie.

Olek pokazywałeś na zdjęciach stopione szkło butelkowe. W jakiej temperaturze to robiłeś. Ja jak na razie 850 stC. Zastanawiam się czy można w niższej?

Co do form, to jeden ze znajomych ( jutro mam się z nim spotkać w Bielsku) mówi, że od 15 lat robi formy z gliny.
Ta forma, którą zrobiłem z Kredo - gipsu jest mało trwałą, rzecz by nawet jednorazowa. Będę ją wykorzystywał do reliefu, czyli pojedynczych egzemplarzy. Być może cosik pochrzaniłem bo część formy ostała się w początkowym stanie. Ale tak jak pisałeś jest aksamitna w dotyku.
Porozmawiam jeszcze z moim kolegą on robi różnego rodzaju kleje, może znajdzie jakieś lepiszcze, by dodawać.
W tej książce co mi podawałeś cz II piszą o formach, ale na razie jak pisałem wyżej utknąłem na jednym fragmencie. Nie mogę go przebrnąć.
Jak Kent będzie miał troszkę czasu to mu go podeślę. Może jemu się uda.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO