Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 14 grudnia 2017, o 11:50

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 czerwca 2008, o 00:04 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
kent napisał(a):
Malenko, wydaje mi się, że szkło klejone powinno przy cięciu zachowywać się tak samo jak zwykłe.



fagonio napisał(a):
Marleno, cięcie szkła klejonego podpatrzyłem u swojego hurtownika-szklarza. Najpierw tnie sie linie nożem. Następnie należy zrobić sobie plastikową buteleczkę, a w otworze umieścić cienką rurkę. To będzie taka polewaczka. Polewaczkę napełniamy denaturatem lub spirytusem. Po nacięciu linii polewamy linię cięcia denaturatem i podpalamy. Szkło pęka tak jak chcemy.
Dotyczy to też, a zwłaszcza szkieł z wklejoną folią



Nie wiem, co to szkło ma w środku. Cokolwiek to jest wymaga skalpela :D W skrócie: szkło zdobyczne, długi pasek, satynowane, klejone z dwóch warstw satynowaniem do środka, grubość ok 7mm. http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... a62/11.jpg
Cel - podkład do lutowania. Sposób osiągnięcia celu:
1. Cięcie z obu stron, łamanie dźwignią.
2. Ciecie z obu stron, spirytus salicylowy+ zapalniczka też z obu stron, łamanie dźwignią.
Wynik 1:
http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... a62/12.jpg
http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... a62/13.jpg
Wynik 2
spirytus dopala się, rysy właściwie nie widać ale jest http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... a62/21.jpg
łamanie dźwignią a klej potraktowałam skalpelem http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... a62/25.jpg
Wniosek: na wierzchu wariant bez ognia po zrównaniu karborundem, pod spodem wersja z ogniem bez karborundu http://i236.photobucket.com/albums/ff30 ... 62/3-1.jpg
Podsumowanie: tak właściwie brzegi podkładu do lutowania są mało istotne, trzeba tylko uważać aby się nie pokaleczyć. Fagonio pozdrów swojego znajomego szklarza, jego sposób jest świetny.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 26 czerwca 2008, o 23:52 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Marlenko, tak się składa, że kiedyś ciąłem szkło klejone, lecz b. cienkie 1mm+papier, czy folia+1mm. Bez trudu pękało równo, jak zwykłe. Na tej podstawie dywagowałem o przypadku Twojego szkła. Jak bawisz się w porównania, to ujmuj cały kontekst ;)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2008, o 09:12 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Nie ujęłam całego kontekstu gdyż ta część wydawała mi się najistotniejsza. Nie złość się proszę. Wczoraj wykorzystałam to szkło jako podkładkę pod lutowanie i mam nadzieję, że będzie mi długo służyć.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO