Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 24 listopada 2017, o 01:59

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 12:32 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
fagonio :-)
Bardzo Ci dziękuję za cenne informacje!
Coś słabo główkuję :x jeszcze zimowy sen :lol: przecież mnóstwo takich kształtek jest w piecach hartowniczych, do których mam dostęp ...
są tam rurki w których mocowane są choćby grzałki sylitowe...
No to idę na "zwiady" :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 12:42 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Semikolonku, zrób zdjęcia tych kształtek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 13:32 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Kent, zobacz na:http://www.ceramiczna.pl/ofirmie.html
Tam kupiłem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 16:23 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dokładnie takie same są u mnie używane, ale jak chcesz Andrzeju, to zrobie fotke :-) mam jeszcze metrowe rury grubościenne.
Jutro fotka.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 01:24 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam
Dzięki za linki i chęci.
Semikolon, a czym u Ciebie tną te rurki. Mnie gdzieś powiedzieli, że tnie się je gumówką w otoczeniu wody.
Interesuje mnie przecięcie grubej ruru długości jakieś 30cm, wzdłuż, a nie w poprzek. Aby wyszły dwa korytka ;) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 12:50 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Kent ,
Cięli goście faktycznie typową kątówką "BOSCH" z tarczą diamentową,
jesli chcesz rodzaj tarczy, to też Ci napiszę. Trzeba lać wodą oczywiście i nie przekrzywić tarczy (ktoś musi dobrze trzymać - oni cięli je na palecie i z góry trzymał drugi gosciu.
A jesli chodzi o rury ceramiczne, to są faktycznie u mnie od 1 cm średnicy począwszy do 4cm :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/925 ... 859fd.html

"Trafiłem też płyty izolacyjne o dwóch twardościach :-)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e9 ... 6ae92.html

sporo grzałek na kształtkach ceramicznych :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/80b ... 1c507.html

A poniżej sposób mocowania spirali z khantalu szpilkami do kształtki szamotowej - widoczne również miejsce "upalenia" gdzie spirala została zabrudzona smarem:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7c ... a0581.html

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 14:12 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Tarcz u mnie dostatek.
Dzięki za zdjęcia i wysiłek :lol: .
Skąd wziąć takie szpilki? Przydałyby się.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, o 16:22 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Myślę, że w firmie, która handluje materiałami takimi, jak druty oporowe,
czy też produkująca grzałki powinna Ci odsprzedać . Swoją droga zadzwonię do "Elektrotermii" - oni produkują grzałki, być może mają.
Polecam ich stronkę, zamawialiśmy u nich swojego czasu:

http://www.elektrotermia.com.pl/produkty.php4?id=68

Zastanawiam się, czy nie łatwiej byłoby Ci zrobić z drutu nierdzewnego o średnicy np.2mm. Mam taki w pracy kwasoodorny i łączyłem grzałki w piecach do wtryskarek - pracują w temperaturze ok. 700 st. na dodatek
obciążone są prądem zasilającym grzałki i sprawuja się dobrze (bez zmian) przez już ok. 4 lata.

Pozdrawiam gorąco,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, o 21:04 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
semikolon napisał(a):

Polecam ich stronkę, zamawialiśmy u nich swojego czasu:

http://www.elektrotermia.com.pl/produkty.php4?id=68

Zastanawiam się, czy nie łatwiej byłoby Ci zrobić z drutu nierdzewnego o średnicy np.2mm. Mam taki w pracy kwasoodorny i łączyłem grzałki w piecach do wtryskarek - pracują w temperaturze ok. 700 st. na dodatek
obciążone są prądem zasilającym grzałki i sprawuja się dobrze (bez zmian) przez już ok. 4 lata.

Pozdrawiam gorąco,



Oni tam nic oprócz spiral nie mają, Ja też tam kupowałem , spirale i koraliki, ale za mała średnica,
Może wykorzystać fagonia, by kupił te rurki i wysłał, Sam bym się na kilkadziesiąt cm pisał.

Czy możesz sprawdzić co to masz za płyty izolacyjne?? - te na zdjęciu. Ewentualnie nazwa i producent.
Poszukuję płyt na formy, muszą być zwarte i takie by można by je obrabiać i "szlifować"

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, o 22:42 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
semikolon napisał(a):
Witam Panów Fusingowców :-)
A jeśli mamy więcej elementów takich samych do wygięcia w piecu?
Powiedzmy, że mam 10 elementów kwadratowych 40x50 mm i potrzebuję
zrobić z nich coś na kształt przeciętej rurki, czyli półokragłe. Palnikiem, to chyba zabawa pracochłonna i czasochłonna?
Ale moje pytanko jest takie; na czym w piecu położyć szkła? Papier ceramiczny tak nie uformuję warstwowo... jest taki materiał, z którego robią formy np. pod talerzyki, popielniczki, ale gościu w zakładzie, który robi formy :( nie bardzo kfapi się zdradzić mi szczegóły :cry:
Olku - jeśli tak mogę... tego wspaniałego świerszcza, którego niedawno zrobiłeś, małe elementy wyginałeś pod palnikiem, czy w piecu?
I jeszcze jedno; ten palniczek, który masz jest na jakieś naboje? jesli tak, to jaki to gaz?

pozdrawiam gorąco,



Przeoczyłem ten kawałek wątku
. Powiedz szczegółowo o co chodzi. Jeśli dobrze myślę, to chcesz kawałki szkła ( jaka grubość?) wygiąć w wanienkę w kształcie U

By coś takiego zrobić najlepiej by mieć formę. Może być jedna długa - o wybranej przez ciebie średnicy, i na to kładziesz szkło. piszesz program, włączasz piec i tyle. Dla gięcia szkła temp nie powinna być wyższa niż 650 - 670 st C. Tyle, że ważne jest dojście do temp, samo wygrzewanie i odpuszczanie. Ale program jak chcesz to ci napiszę, tylko muszę znać grubość szkła. Formę możesz też sam zrobić z miałkiej gliny szamotowej. Glinę po uformowaniu, wysuszyć i wypalić. Forma do wielokrotnego użytku.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO