Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 26 czerwca 2017, o 15:48

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2008, o 22:17 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Lecę wygooglować palnik. Tez Cię gorąco pozdrawiam skarbeńku Ty mój.
Pa


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: hihi
PostNapisane: 14 stycznia 2008, o 17:03 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 33
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
no, no Marleno, Ty nie przeginaj ;) Kiedy spróbowałam i nie mam włosów hihihii....a tak serio też kiedyś próbowałam. Może to coś rozjaśni, a jeśli nie to poczytać warto:
http://www.witrazesc.com.pl/galeria/gal ... giete.html
..i jeszcze jedno, o czym wspomniał Dawid, technologia wykonania szkła giętego wykorzystuje proces hartowania,to bardzo ważne Marleno bo szkło hartowane ma wyższą wytrzymałość na zginanie niż szkło float, jest odporne na szok termiczny, który niewątpliwie mu zafundujesz;-)zmniejsza ryzyko zranienia w przypadku rozbicia i może być klasyfikowane jako szkło bezpieczne...hihi znacie takowe?:-) Wracając do meritum: Ja tego już nie próbuję:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2008, o 00:29 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
No przecież nie przeginam, nawet nie wyginam, zginam, pętelkuję i łuków nie robię. Już wiem co potrzebuję: kogoś znajomego z palnikiem aby wypróbować skuteczność. Jeżeli się uda, to potrzebuję: palnik, reduktor, przewód, odpowiednią dyszę, źródło gazu, gazownika, który sprawdzi szczelność a na końcu straż pożarną (oby nie). Ale ja tylko chciałam wygiąć pręt szklany! Koncepcja mi padła na samym początku. A taki cudny witrażowy pomysł miałam. Ale to nic, ja to rozgryzę choćby bez gięcia szkła. Jakoś problem obejdę boczkiem a jak się uda, pokażę.
Serdeczne dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 11:58 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 815
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Gięcie szkła rozwiązałem kupując w Praktikerze palnik gazowy. Do tego wymienne wkłady z gazem. I problem rozwiązany.
Pozdrawiam
Aleksander


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2008, o 18:33 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
fagonio napisał(a):
Gięcie szkła rozwiązałem kupując w Praktikerze palnik gazowy. Do tego wymienne wkłady z gazem. I problem rozwiązany.
Pozdrawiam
Aleksander



No nie tak, szkło ma chęć pękać po podgrzaniu i gwałtownym studzeniu, chyba, że cieniutkie.
A moze w mikrofalówce?? ale do tego służą specjalne "piece", które wkłada się do mikrofali, tyle, że dość mocnej - przynajmniej 1100 W.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Gięcie szkła
PostNapisane: 30 maja 2008, o 17:46 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 815
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trzeba nagrzewać niewielkie kawałki zaczynając od brzegu szkła. Rzeczywiście dużych powierzchni nie można w ten sposób wygiąć. Pozostaje piec. I tu się kłania propozycja stworzenia nowego działu poświęconego fusingowi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 11 września 2008, o 21:15 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
fagonio napisał(a):
Trzeba nagrzewać niewielkie kawałki zaczynając od brzegu szkła. Rzeczywiście dużych powierzchni nie można w ten sposób wygiąć. Pozostaje piec. I tu się kłania propozycja stworzenia nowego działu poświęconego fusingowi.



No dzisiaj wiem więcej. Nie chcąc wchodzić w koszty, można palnikiem acetylenowym, tyle, że trzeba rozgrzewać większą powierzchnię schodząc z podgrzewaniem do środka - linii zgięcia. Po zgięciu natychmiast umieścić szkło pomiędzy matą izolacyjną by nie popękało w celu stopniowego studzenia.
Ja to zrobiłem specjalnym palnikiem i się udało.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 09:24 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam Panów Fusingowców :-)
A jeśli mamy więcej elementów takich samych do wygięcia w piecu?
Powiedzmy, że mam 10 elementów kwadratowych 40x50 mm i potrzebuję
zrobić z nich coś na kształt przeciętej rurki, czyli półokragłe. Palnikiem, to chyba zabawa pracochłonna i czasochłonna?
Ale moje pytanko jest takie; na czym w piecu położyć szkła? Papier ceramiczny tak nie uformuję warstwowo... jest taki materiał, z którego robią formy np. pod talerzyki, popielniczki, ale gościu w zakładzie, który robi formy :( nie bardzo kfapi się zdradzić mi szczegóły :cry:
Olku - jeśli tak mogę... tego wspaniałego świerszcza, którego niedawno zrobiłeś, małe elementy wyginałeś pod palnikiem, czy w piecu?
I jeszcze jedno; ten palniczek, który masz jest na jakieś naboje? jesli tak, to jaki to gaz?

pozdrawiam gorąco,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 09:41 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 815
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witaj Semikolon. Miałem ten problem z seryjnym wyginaniem. Rozwiązałem to w ten sposób, że kupiłem kształtki ceramiczne w pewnej małej firmie koło Radomia. Kształtki wytrzymują ok. 1400 st.C. To jest np. rurka o średnicy 3 cm, dł. 20 - 40 cm i inne kwadraty, płaskowniki, itp. Można na taką kształtkę położyć cienki papier ceramiczny lub zabezpieczyć kaolinem (na mokro i wysuszyć).
Świerszcz (już 2 sprzedane) gięty w piecu w temp. 680 st.C z odprężaniem 540 i 450 po 1 godzinie.
Kupiłem wcześniej palnik na naboje. Naboje z gazem po 15 zł w Praktikerze. Ale teraz nie używam do gięcia szkła. No bo jest piec :lol: Palnik przydaje sie do innych rzeczy. Np. potrzebuję nieraz coś wytopić z cyny, czy tez odlać w formie. Tego nie zrobi sie lutownicą, a palnik jak znalazł.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, o 12:32 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
fagonio :-)
Bardzo Ci dziękuję za cenne informacje!
Coś słabo główkuję :x jeszcze zimowy sen :lol: przecież mnóstwo takich kształtek jest w piecach hartowniczych, do których mam dostęp ...
są tam rurki w których mocowane są choćby grzałki sylitowe...
No to idę na "zwiady" :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO