Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 20 listopada 2017, o 21:00

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 25 lipca 2008, o 22:18 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dół lewa: Handy Foiler za jedyne 5.99$ plus koszty wysyłki  http://www.stainedglassstylists.com/Foil%20Supplies.htm. Wygrzebałam na tubie filmik, którego niestety nie mogę teraz zlokalizować a wynika z niego, że użycie takiej rolki ułatwia i przyspiesza owijanie. Nie trzeba recznie zawijać brzegów (co zawsze u mnie powoduje przecinanie opuszków) i dociskać gładzikiem,. Znalazłam przypadkiem takie coś na Allegro: http://www.allegro.pl/item400853441_wal ... _2_cm.html podobne prawda? Kto z Was używał rolkę do dociskania taśmy? Warto kupić czy lepiej dać sobie spokój i stosować gładzik? A może jakieś inne pomysły ułatwiające ręczne owijanie?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2008, o 23:51 
Offline

Dołączył(a): 9 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 83
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Nie używałam, ale w książce "Witraż w jedno popołudnie" też używają wałka. Ma on w rączce, która wygląda na plastikową, rowek. I najpierw tym rowkiem doklejasz po bokach, a potem wałeczkiem dociskasz. Na umieszczonym przez ciebie zdjęciu jest ten rowek w rączce również widoczny. Myślę, że pomysł na kupno z allegro jest dobry, bo guma nie powinna niczemu szkodzić, a może urodziłoby się coś na zrobienie rowka - może dokleić dwie gumowe uszczelki, albo go wydłubać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, o 16:54 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
W kiążce "Witraż w jedno popołudnie" jest pokazany(str. 20 i 35) wałek z dociskaczem w rączce. Zapewne taki wałek jak i rączka są wykonane z poliamidu, a nie z gumy, nad kupnem którego zastanawia się Marlena(na Allegro).
Uważam, iż dociskacz gumowy nie spełni swojego zadania, ponieważ siła nacisku gumy rozłoży się na dużo większej powierzchni (spłaszcza się, przy nacisku) i niedostatecznie dociśnie folię do szkła. Gładzik ma twardą powierzchnię i o wiele silniej ją dociska.
Niedługo wykonam sobie taki przyrząd i sprawdzę jego skuteczność ;) .

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2008, o 20:49 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
I kent ma rację, gumowe wyroby przydają się gdzie indziej....
To musi być teflon, w miarę twardy i z poślizgiem...
Gładzik wg. mnie, to narzędzie, które jest najlepsze do oklejania i wykończenia zawinięcia folii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, o 09:19 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Już wypróbowałam. Robię lampę i mam sporo do owijania. Zrobiłam sobie takie coś z rączki do wałka malarskiego oraz plastikowej rolki. Rolkę owinęłam 4x samowulkanizującą taśmą izolacyjną. Dwa wnioski:
- przy szkle z fakturą dociska szybciej i lepiej niż palcami oraz gładzikiem; taśma nie pęka na nierównościach,
- przy szkle bez faktury faktycznie nie dociska, guma jest zbyt miękka i trzeba poprawiać gładzikiem. Chyba zedrę taśmę i przykleję tylko jedną warstwę.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, o 10:21 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam
Przy owijaniu folią szkła o grubej fakturze należy go najpierw przeszlifować specjalnym kamieniem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7024c.html , który wygładzi miejsce przyklejenia foli i pozbawi nas kłopotów związanych ze skomplikowanym oklejaniem i możliwością unoszenia się folii podczas lutowania.

Doświadczenia Marlenki też coś Nas nauczą :lol: .

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, o 10:39 
Offline

Dołączył(a): 9 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 83
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A ja właśnie czekam na wałki znalezione przez Ciebie Marleno. Wydaje mi się, że widziałam kiedyś taki wałek do grafiki. I wydaje mi się, że on z twardej gumy, dlatego warto spróbować. I u tego samego allegrowicza znalazłam jeszcze takie coś plastikowe z rowkami - to tak na spróbowanie. Efekty ogłoszę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, o 19:54 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Mam dociskacz z wymiennymi końcówkami z teflonu. Kupiłem ( nie chcę robić reklamy, ale muszę) u Pujana z Elbląga. Polecam. Warto ! Wałek tylko przedłuży (czas) proces dogładzania. Gładzikiem szybciej i dokładniej.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2008, o 22:34 
Offline

Dołączył(a): 9 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 83
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A dlaczego nie chcesz robić reklamy czemuś, co na to zasługuje. Ja tam mogę zrobić reklamę sklepom za 5 zł. Można nabyć tam kaboszony (ostatnio nabyłam gwiazdki i muszelki), a w najbliższym sklepie dla witrażowników zapłaciłabym za takie same 2 razy więcej. I naprawdę były takie same i najtańsze.
Dlaczego wałkiem dłużej? Mnie gładzik denerwuje - jeżdżę nim i jeżdżę i cały czas wydaje mi się, że za mało. Łudzę się, że wałkiem to tak raz i dwa i już. Poza tym bardziej mnie interesuje dociskanie folii obustronnie, bo palcami to tego, no - nudno.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, o 08:26 
Offline

Dołączył(a): 9 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 83
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jestem już po próbach w powyższym temacie. Wnioski - podobnie jak u Marleny. Do fakturki bardzo dobry przyrząd chociaż rączkę ma za długą. Taśma się chyba lepiej naciąga przy tych wszystkich fałdkach. Na płaskim dociska. Próby odrywania taśmy tej od gładzika i tej od wałka z podobnym efektem. Ale potem i tak wszystko przejeżdżałam jeszcze raz gładzikiem, bo z gładzikiem takie równiejsze, bardziej doklepane mimo wszystko. Wałek zostawiam sobie do faktury, którą i tak dociskam jeszcze gładzikiem na wklęsłościach (na kamień polecany przez Kenta na razie nie ma szans). Jeszcze jedno - gładzik lepiej trzyma się w ręku. A ten wałek z rowkami, który nabyłam przy okazji, nie nadaje się do niczego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO