Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 18 października 2017, o 09:30

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2008, o 08:48 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Zamówiłem w USA kilka pozycji narzędzi i na dniach je otrzymam. Między innymi taki wałeczek do foii. Jak go przetestuję to podzielę się uwagami.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2008, o 19:30 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam
Proces owijania jest żmudny i pracochłonny. Zastanawiałem się nad ułatwieniem tego zajęcia i sądzę, że np. zdrapywanie folii paznokciem w celu ukazywanie się numerków w losach, jest dosyć pokrewą czynnością do dociskania folii w witrażownictwie.
Dlatego postanowiłem zamiast paznokcia czyli dociskacza zastosować quazi naparstek wykonany z plastiku, najlepiej z teflonu, który jest elastyczny, miękki i nie rysyje folii.
Nasadziłem na kciuk kapturek od zużytego inhalatora PCV (do którego cały się zmieścił). Kapturek na końcu posiada kształt lekko zaokrąglonego i ściętego stożka. I takim naparstkiem ofoliowałem kilka szkieł.
Stwierdzam, iż jest to narzędzie dużo wygodniejsze od wszelkiego rodzaju dociskaczy, które angażują wszystkie mięśnia dłoni i palców, przez co szybko się męczymy. W przypadku naparstka, lekko dociskamy kciuk do palca wskazującego.
Aby nie nabawić się pęcherzy, należałoby w środku wykonać jakąś elastyczną wyściółkę np. z silikonu.
A oto futurologiczny, przykładowy kształt takiego naparstka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 4436f.html

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, o 17:59 
Offline

Dołączył(a): 5 września 2007, o 02:00
Posty: 95
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ja zrobiłem gładziki z plastiku gr ok 3 mm, każdy inny do testów i na razie najlepiej mi się dociska tym z wyciętym uskokiem, schodkiem, po stronie płaskiej i prostopadle zakończonej do długości. Po dociśnięciu czoła do szkła wykorzystuję ten ząbek do dociskania boków i zarazem czoła jako prowadnicy po folii dla tego gładzika. ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, o 21:08 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Rany, Geniusz daj jakieś zdjęcie. Gdzie ten uskok? Generalnie ludziska używają do wsadzenia zdjęć http://www.fotosik.pl/ , ja używam http://photobucket.com/. Gdziekolwiek wsadzisz, będziesz mógł na forum dać linka do zdjęcia.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, o 19:39 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam serdecznie
opiszę kilka wad przy owijaniu taśmą, które mi się przytrafiły i należy je korygować.

Najczęstszym błędem jest przesunięcie szkła względem środka taśmy, wówczas mamy z jednej strony grubszy pasek taśmy a z drugiej prawie niwidoczny.

Koniec taśmy zachodzi nierówno na już przyklejoną w czasie owijania. Należy nożykiem tą warstwę nadmiernego przesunięcia po prostu odciąć.

Zakończenie owijania nie może być na bokach szkła gdzie nie ma węzłów lutowniczych.

W czsie oklejanie nastąpiło przerwanie taśmy, należy niezwłocznie zerwać całą taśmę i nakleić ponownie całą, nie łatać taśmy, ponieważ w czasie lutowania może odstać i będą widoczne schodki, ponadto taka taśma nie będzie trzymała się szkła i powstanie luz między szkłem a lutem.

Często przytrafia się również wywinięcie się taśmy stroną klejącą, wówczas lut nie będzie się przyjmował do taśmy, należy odwinąć ją i przykleić poprawnie. Jeżeli nie można tego uczynić należy zerwać ją i ponownie nakleić nową.

Taśma za słabo dociśnięta do szkła , powoduje rozpuszczenie się kleju i taka taśma nie trzyma się szkła, lut taki to tylko rynienka nałożona na szkło. Należy usunąć taką taśmę i ponownie nakleić przyciskając ze wszystkich stron używając do tego celu gładzików lub ołówka, drewienka, naparstka, i.t.p.

Nieoszlifowane rogi szkła często przecinają taśmę, należy na osełce lub korundem zeszlifować ostre krawędzie jak również rogi i wówczas oklejać. Taśma przecięta musi być zerwana i ponownie po stępieniu szkła naklejona i dociśnięta dociskaczem.

Taśmę podczas oklejania delikatnie należy naciągać aby nie powstały fałdy na krawędziach szkła. Będzie brzydko wyglądał lut w miejscach zmarszczenia się taśmy. Najlepiej gdy takie coś wystąpi zerwać i ponownie nakleić nową.

W czasie oklejania taśmę należy trzymać za papier a nie za stronę gdzie jest klej, w miejscach gdzie dotkniemy palcem będzie słabo trzymać się szkła, może podczas lutowania taśma odklejać się od szkła.

Najistotniejszą zasadą jest aby miejsca oklejane były wolne od pyłu szklanego po szlifowaniu. Szkło które mamy oklejać musi byś umyte, najlepiej w ludwiku z ciepłą wodą. Szkło nie może być zatłuszczone ponieważ jak we wcześniejszych przypadkach taśma nie będzie się trzymała powierzchni szkła.

Należy również pamiętać o tym, że gdzie nie będzie taśmy na szkle to również nie będzie cyny lutowniczej.

Takie przypadki sam odnotowałem w czasie swej nauki.
Pozdrowienia kolorowe śle Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, o 19:56 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albercie, brawo! Wymieniłeś wszystko. Proponuję zacząć pisać jakiś podręcznik. Szkoda marnować takich wiadomości. :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, o 20:08 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
To nie zmarnowanie przedstawiłem tylko z czym sam się spotkałem, teraz bacznie uważam aby do tego nie doszło.
Pozdrowienia kolorowe śle Alber


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, o 20:11 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dokładnie napotykam te same problemy. Można by to ująć w działy i uporządkować. Powstałoby niezłe, wspólne dzieło pod szyldem Easy-Art.
hi,hi,hi :-))


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, o 12:49 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Kurcze :? a wystarczyłoby, żeby nam na jednym lub dwóch palcach paznokcie pod spodem rosły :mrgreen: nawet możnaby nadać im kształt.
Oczywiście żartuję :D Ja zanim nie zrobiłem sobie gładzika z teflonu, to używałem ..... szczoteczki do zębów odpowiednio przyszlifowanej.
I według mnie tylko ręczne owijanie i gładzenie może być dokładne :!:
Jeśli już głaskać, to tylko ręcznie - myślę, że dzieło - jak kobieta: wymaga "pieszczot" ręcznych Embarassed jeśli tak potraktować owijanie jako ...
grę wstępną :lol:
Wiem, zostanę zbanowany zaraz....
Pozdrawiam, :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, o 20:07 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam serdecznie. Prawda semikolon, że najlepiej jest owijanie dociskać rączką, ale różnego rodzaju owijacze są również potrzebne, ponieważ można oszczędzać trochę czasu, a dociskać jak czym się da, ja n. p. dociskam rączką plastykową pędzelków, którymi zmiatam szkło do pojemników zrobionych z butelek po piciu Coca coli. Szkło rozgraniczam kolorami ponieważ myślę o fushingu, a jest to dobry materiał posortowany.
Pozdrowienia kolorowe śle Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO