Forum miłośników witraży

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe. Centrum wymiany wiedzy i doświadczeń.
Teraz jest 29 marca 2024, o 14:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 19:33 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2010, o 02:00
Posty: 2
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam wszystkich :-)
Jestem zielona w kwestii witraży, no może z malutkim rumieńcem po warsztatach I stopnia :-). Jeszcze dużo nauki przede mną, wiem, ale obecnie gnębi mnie jeden problem. Przy oblutowywaniu krawędzi (tych z wierzchu, zawiniętych na szkło) podnosi mi się taśma, dosłownie widzę jak faluje - przesuwam lutownicę szybko po powierzchni, tylko tak, żeby "pokolorować" cyną krawędź, a mimo to taśma się podnosi. Czy to jest sprawa zbyt wysokiej temperatury?
Mam lutownicę Weller 80 ze sklepu e-Artu, więc teoretycznie najbardziej odpowiednią :-). Taśmę też wygładzam głądzikiem ze wszystkich stron, więc chyba jest dość mocno przyklejona. Co z tym fantem zrobić?

PS. Do Dawida: oczywiście przyjadę na warsztaty II stopnia, żeby nauczyć się wszystkiego o ładnym lutowaniu, ale dopiero wiosną, jak zniknie śnieg z dróg :-). Do tego czasu chciałabym jednak zrobić choć jeden malutki witraż samodzielnie, a ta taśma mnie załamała. :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 19:51 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jeśli mogę, to podpowiem
Szerokość zawinięcia jeśli jest zbyt mała, to w zetknięciu się z lutownicą o tej mocy, odbiera zbyt dużo ciepła i klej traci swoje klejące właściwości.
Krawędzie szkła, są zbyt mało odtłuszczone - słabo umyte.
Zła jakość taśmy, też decyduje o jej przyczepności.