Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 listopada 2017, o 17:34

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 19:33 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2010, o 02:00
Posty: 2
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam wszystkich :-)
Jestem zielona w kwestii witraży, no może z malutkim rumieńcem po warsztatach I stopnia :-). Jeszcze dużo nauki przede mną, wiem, ale obecnie gnębi mnie jeden problem. Przy oblutowywaniu krawędzi (tych z wierzchu, zawiniętych na szkło) podnosi mi się taśma, dosłownie widzę jak faluje - przesuwam lutownicę szybko po powierzchni, tylko tak, żeby "pokolorować" cyną krawędź, a mimo to taśma się podnosi. Czy to jest sprawa zbyt wysokiej temperatury?
Mam lutownicę Weller 80 ze sklepu e-Artu, więc teoretycznie najbardziej odpowiednią :-). Taśmę też wygładzam głądzikiem ze wszystkich stron, więc chyba jest dość mocno przyklejona. Co z tym fantem zrobić?

PS. Do Dawida: oczywiście przyjadę na warsztaty II stopnia, żeby nauczyć się wszystkiego o ładnym lutowaniu, ale dopiero wiosną, jak zniknie śnieg z dróg :-). Do tego czasu chciałabym jednak zrobić choć jeden malutki witraż samodzielnie, a ta taśma mnie załamała. :cry:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 19:51 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jeśli mogę, to podpowiem
Szerokość zawinięcia jeśli jest zbyt mała, to w zetknięciu się z lutownicą o tej mocy, odbiera zbyt dużo ciepła i klej traci swoje klejące właściwości.
Krawędzie szkła, są zbyt mało odtłuszczone - słabo umyte.
Zła jakość taśmy, też decyduje o jej przyczepności.
Wszystko wskazuje na to, że jest to przegrzanie taśmy, więc zmniejsz moc lutownicy nawet do 25W.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 20:44 
Offline

Dołączył(a): 14 lutego 2010, o 02:00
Posty: 2
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Wielkie dzięki za błyskawiczną pomoc :-)
Taśma jest raczej świeża, z wiadomego sklepiku, więc jakość też chyba dobra :-)), szkło też porządnie umyte. Zostaje szersza taśma (ale raczej tego nie chcę) i eksperymenty z lutownicą :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2010, o 21:42 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Problem leży w sposobie lutowania. Przesuwanie lutownicy wzdłuż taśmy powoduje jej powstawanie. Miałem ten problem, gdy nakładałem taśmę jako wzór na taflę szkła ( patrz: skrzydełka ważki). Należy kłaść cynę od góry i przesuwać lutownice skokami zachodzącymi na siebie. W ten sposób położymy grubsza warstwę cyny. Jeśli taśma pomimo to wstanie poczekać i po wystygnięciu docisnąć taśmę. Powinna się ponownie przykleić. :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2010, o 20:26 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
To co piszecie to jest szczera prawda. Problem jest jednak w jakości taśmy.
Z początku nie mogłem dojść z tym problemem tak samo, ale postanowiłem zmienić sprzedawcę i co się okazało. PROBLEM zginął. Zła jakość taśmy prowadzi do nieudanych naszych witraży.
Jeszcze zasadniczy problem z odstawaniem taśmy występuje wówczas jak jest zimne szkło. Ja zawsze je lekko podgrzewam i taśma od razu się trzyma, że trudno ją odkleić w razie potrzeby, jedynie nóż pomaga.
Oczywiście nie wspominałem o czystości to znaczy pył szklany po szlifowaniu-najlepiej myć w ludwiku, ale ja tego nie robię tylko przedmychuję sprężarką.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2010, o 09:58 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Może ze dwa razy mi sie to przydrzyło przy owijaniu kaboszonów,
ale jak za dużą zakładkę robiłem ponad 1 cm, ale to spowodowane było
zapewne zatłuszczeniem taśmy :?
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO