Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 24 listopada 2017, o 01:47

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2007, o 16:23 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
brogre napisał(a):
Ja bym optował za winidurem, lub tekstolitem, oczywiście odpowiedniej grubości. Są to tworzywa sztuczne, odporne na kwasy, oraz inne chemikalia.
Tekstolit, albo jak kto woli bakelit, powinien dobrze znosić kontakt z lutowiem.
Ma też odpowiednią twardość, co pozwoli na uniknięcie niespodzianek przy cięciu.
Najlepszym materiałem na podkład, to będzie chyba płyta teflonowa. Właściwości, teflonu chyba nikt nie podważy. Jednym z zastosowań tegoż, to końcówki odsysacza do cyny, stosowanego przez elektroników.



A ja robię to na panelach podłogowych. a cyna żeby nie spadała okleiłem maleńkim płaskownikiem metalowym i tyle

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 16:02 
Offline

Dołączył(a): 5 września 2007, o 02:00
Posty: 95
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Co ostatnio wybadałem to gruby gumolit najlepiej jasny. Drewno jako podkład do lutowania nie zbyt się nadaje bo gorąca upadła cyna się brudzi od desek ( lekko przypala i pewnie ten popiół) i nie można jej później pozbierać lutownicą żeby nie pobrudziła przy tym grota, co jest uciążliwe chcąc odzyskać cynę.`Najlepiej jakiś materiał odporny na temperaturę przynajmniej do ok 400 st.C i kwasy. Myślałem o dużych płytkach np. z terakoty, najlepiej tak duża żeby wystarczyła jedna, albo więcej, ale ułożone bez szpar. Jak sądzicie, jakie jest najlepsze podłoże?
Czy wystarczy gumolit do cięcia szkła itp. a do lutowania np. płytki z terakoty, czy może coś lepszego?
Gienek.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 16:57 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
proponuje podłoże z plachy kwasoodpornej z wygietymi bokami tak aby nie spadało nic z niej. tp jesli chodzi o lutowanie. Były takie w Ikei. co do cięcia to faktycznie najlepszy mocnymateriał typu gumoleum lub podobny.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 17:57 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 143
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
ja też jestem za blachą :-):-) nic nie ucieka nic sie nie niszczy i co najważniejsze nic nie spalimy hihihihi jak nieuważnie odłożymy na moment lutownice :-):-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 22:21 
Offline

Dołączył(a): 5 września 2007, o 02:00
Posty: 95
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
To i emalia też może być!
Ale cienka blacha nierdzewka daje sie jeszcze kształtować. A może być z aluminium?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 grudnia 2007, o 22:26 
Offline

Dołączył(a): 5 września 2007, o 02:00
Posty: 95
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
To można w dogodnym miejscu przymocować podpórkę swojej roboty pod lutownicę np. w prawym rogu z tyłu blachy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2007, o 07:49 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 143
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ale pamiętaj ze aluminium szybko sie nagrzewa i łatwo sie poparzyć :-):-), lepsza juz by była emalia o której piszesz ja używam blachy kwasoodpornej :P


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2007, o 09:22 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
dlaczego tak ważna jest kwasoodporna blacha a nie aluminium??
Przeciez topnik, antyoksydant, patyna to roztwory o odczynie żrącym a więc aluminium za parę dni uzywania będzie wyglądało jak psu z gardła wyjęte a kwasiaczek przelecimy szmatką i jak nowy.
Aluminium ma bardzo wysoki stopień przewodzenia ciepła a co za tym idzie łatwo sie poparzyć, kwasiaczek jako stal ma dłuzszy okres nagrzewania się ale też oddawania ciepła. Nie powinniśmy sie popazyć jesli nie połozymy lutownicy na kilkanaście minut włączonej na blachę, od tego sa podstawki.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2007, o 10:50 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ja bym optował za winidurem, lub tekstolitem, oczywiście odpowiedniej grubości. Są to tworzywa sztuczne, odporne na kwasy, oraz inne chemikalia.
Tekstolit, albo jak kto woli bakelit, powinien dobrze znosić kontakt z lutowiem.
Ma też odpowiednią twardość, co pozwoli na uniknięcie niespodzianek przy cięciu.
Najlepszym materiałem na podkład, to będzie chyba płyta teflonowa. Właściwości, teflonu chyba nikt nie podważy. Jednym z zastosowań tegoż, to końcówki odsysacza do cyny, stosowanego przez elektroników.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2008, o 15:45 
Offline

Dołączył(a): 15 września 2007, o 02:00
Posty: 5
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam wszystkich!
Chciałbym wtrącić swoje trzy grosze - jeśli mogę
1. Szkło powinno być Cięte na czymś miękkim tak żeby odrobiny szkła nie rysowały powierzchni samego szkła przy jego próbie przesunięcia. Jest to zarazem wada, bo drobiny szkła wbijają się w samo podłoże – no, ale coś za coś, szkoła nie są porysowane! Czasami to widać szczególnie, gdy popatrzymy przy odpowiednim oświetleniu! Takie drobne ryzy mogą drażnić, szczególnie na dużych kawałkach szkła. Ja szkło tnę na kawałkach filcu przyklejonego do podłoża! Wadą tego jest to, że dość często muszę odkurzać filc z drobin szkła bo łatwo można się skaleczyć! Zaletą tego jest czystość, która jest jakby wymuszona!
2. Eksperymentowałem przy lutowaniu z różnymi podłożami i szczerze mówiąc nie ma nic doskonałego.
Jeśli chodzi o płaskie elementy to na płycie paździerzowej rozprowadziłem silikon taki zwykły przeźroczysty. Musi być bardzo równo rozprowadzony tak żeby nie było żadnych górek ani dołków! Chodzi o to żeby szkło było równo ułożone! Zaletą silikonu jest to, że szkło przygotowane do lutowania nie przesuwa się na powierzchni, nie zmienia położenia względem innych kawałków. A nadmiar cyny nie reaguje z silikonem więc można tę resztkę łatwo zebrać nie narażając lutownicy na zabrudzenie – co jest dużym komfortem przy lutowaniu!
To Tyle!
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO