Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 20 kwietnia 2019, o 09:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2008, o 20:19 
Super


Góra
  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2008, o 14:15 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
I dzisiaj właśnie, prosto z hurtowni dojechały do mnie, wspomniane wyżej kratki.
Przyjechały z Częstochowy, jako komplet Tacka + kratka.
Przy okazji - mam na zbyciu 4 tacki -:-)
Pochwalę się, że kosztowały mnie tylko 10,50 za komplet. Dokładnie za cztery komplety zapłaciłem 41,77 PLN.
Czy ktoś chce - dostawca czeka na dalsze zamówienia.
Teraz idę szukać kołków odbojowych :? i do boju :arrow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, o 00:45 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Cześć Brogre
Do mnie wczoraj dojechało sześć kratek za 61zł. Razem mam 8 kratek nadwyżki :shock: . Ale pozostawiam sobie kilka kratek na podmianę w przypadku awarii lub uszkodzenia.

Właśnie przed chwilą skończyłem je montować i zamknąłem temat blatu.
Zostało mi dopasowanie prowadnicy z nożem, kątomierz i cyrkiel do kółek.

Myślę, że te kratki nie będą nam służyły tylko do robienia łazanek :lol: :lol: :?: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2008, o 11:27 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam

Z liczby odwiedzin na tej stronie, wnioskuję, iż jest duże zainteresowanie tematem. Chociaż mało kto się wypowiada.

Postanowiłem dla "potomnych" opisać moje doświadczenie z konstrukcją blatu.

- Na początku należy dokładnie!!! uciąć zbędne zaokrąglenia kratki.

- Następnie przeszlifować kratkę od spodu papierem ściernym w celu zwiększenia powierzchni przyczepności kleju.

- Umuć kratkę z pyłu po szlifowaniu.

- Kratkę dokładnie ułożyć i dopasować (kratka ma wymiary 30,1cmX30,2cm) do podłoża (polakierowana sklejka lub inna płyta).

- Odwrócić pierwszą kratkę do góry nogami i nanieść (w rękawiczkach gumowych) wyciskany klej cyjanoakrylowy szybkowiązący (w płynie - dwie malutkie tubki na kratkę ) wzdłuż wszystkich odcinków kratki (należy robić to dosyć szybko, ponieważ klej wysycha).

- Odwrócić kratkę i mocno docisnąć do podłoża, następnie na jakieś 10 minut postawić na niej ciężar( np.duży garnek z wodą).
Należy dokładnie układać kratkę, ponieważ po dociśnięciu nie ma możliwości skorygowania ustawienia.

- Po przyklejeniu wszystkich kratek, wypalamy spinaczem biuruwym (aby się nie poparzyć i "sprawnie władać szabelką" - okręconym papierem i taśmą samoklejęcą,) po 10 otworków w każdej kratce (na środku i po kwadracie między środkiem a krawędzią kratki) skośnie między krzyżującymi się bokami kwadratów w połowie wysokości ściany kratki(patrz zdjęcie niżej). Następnie wiercimy po obu stronach otworki wiertłem 1,5mm(w zależności od grubości drutu) i przewlekamy cienki elastyczny ocynkowany drut (Castorama), skręcając go pod spodem płyty (pozostawiamy 1 cm warkocza).

Może się komuś wydawać to niepotrzebnym zabiegiem, ale robiłem doświadczenia z różnymi klejami( 10 rodzajów) i tylko klej cyjanoakrylowy jest do tego najlepszym("kropelka" lub "10 sekund", tylko nie w maleńkim opakowaniu, ale w małej tubce). Przy bardzo mocnym bocznym nacisku lub skrzywieniu podłoża, kratka odpadnie. Jeżeli nie będzie się jej przenosiło i nie naruszy się struktury połączenia, nie trzeba jej drutować.
Na podłoże zastosowałem sklejkę (unikam używania płyt paździeżowych, gdyż się kruszą i nie są tak wytrzymałe jak sklejka) - dwa arkusze:
a)- pierwszy grubości 10 mm ( do tego przykleiłem i przydrutowałem kratkę),
b)- drugi o grubości 5mm przykleiłem pod spodem pierwszego z otworami średnicy 10mm w punktach skręcenia drutu.
Chodziło mi o ułatwienie wymiany kratki w przypadku uszkodzenia(ułamania), ukrycie skręconych drutów, wyeliminowania ocierania drutów o podłoże na którym będzie leżała, oraz względy estetyczne.

Proszę się nie przejmować jakimiś delikatnymi wybrzuszeniami sklejki, po sklejeniu będzie równa jak szkło.

- Następnie nanosimy na całą spodnią powierzchnię klej do drewna "wikol" (szeroką szpachelką lub długim nożem - warstwę, grubości około 2mm) i sklejamy obie płyty. Całość odwracamy kratką do spodu i przymocowujemy ściskaczami stolarskimi do stołu kuchennego. Przed zaciśnięciem, należy położyć na sklejce płytę lub grube kawałki desek(lub belek). Wyciekający klej ze spoiny należy usunąć mokrą ścierką.
Założenie ścisków tylko na krawędziach spowoduje wybrzuszenie w środkowej części płyty.
Przed zamontowaniem na stole lub innej powierzchni należy sprawdzić czy jest idealnie równa, ponieważ po sklejeniu płyta z kratką idealnie dopasuje sie do krzywizny podkładu.
Wikol trzyma już po pół godzinie, ale dla pewności pozostawiłem w zaciskach przez noc.

To na tyle.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, o 01:23 
Offline

Dołączył(a): 4 września 2007, o 02:00
Posty: 119
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2008, o 21:04 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Patrzę się na ten blat i myślę, że nie wszystko amerykanie w nim przemyśleli :shock: :idea: .
Otóż tnie się na nim szkło nożem, odpryski wpadają między kratki, następnie przenosimy się z tym szkłem na krawędź stołu, jedną ręką przytrzymyjemy szkło, a drugą - uzbrojoną w szczypce - obrywamy zbędny kawałek. I co :o ? Największa ilość odprysków ląduje na podłodze :? . Chyba nie o to chodziło :roll: :?: .
Myślę, że trzeba zrobić mały "stołeczek" na czterech nogach o wysokości 10-15 cm. Na końcu każdej nogi zamontować w/w korek i ustawić go na blacie w zależności od indywidualnej wygody(bardziej z tyłu) tak, aby łamać szkło nad nim ;) .

No i co? trzeba budować blat z 6-u kratek :lol: :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2008, o 22:24 
Offline

Dołączył(a): 14 marca 2008, o 02:00
Posty: 16
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
witam wszystkich jestem tutaj nowa ,mieszkam w Niemczech i co prawda dopiero ucze sie na kursie robienia witrazy, ale moge podzielic sie z wami na czym tu tna szklo. W porownaniu z waszymi pomyslami to co mnie ucza to manufaktura -a mianowicie tniemy na materiale - zwykly kawalek bawelny. Po kazdym cieciu szkla strzepujemy opilki podnoszac do gory przednia czesc materialu, opilki laduja z dala od miejsca gdzie tnimy szklo.
na poczatku bylo to dla mnie dziwne ale ma to swoje plusy:
- szybko usuwa sie opilki
- nie rysuje sie szkla,
wada jest to ze szklo czasami moze sie przesunac.
Po nie dlugim stosowaniu tej metody troche ja zmienilam tzn.pod material podlozylam cieniutka ,twarda gabke stosowana do pakowania . zdecydowanie lepiej sie tnie. wpadlam na jeszcze jeden pomysl zeby na kancu stolu na ktorym tne(jest waski ok. 35 cm) zrobic rynienke i tam strzepywac opilki szkla. co Wy na ta metode ciecia szkla, moze macie ja juz za soba ? i ma wiecej wad niz mi sie wydaje .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 07:45 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
:D Bardzo łatwo jest doprowadzić na miękkich podłożach do pęknięcia szkła, trzeba stosować dobrze wyważony nacisk noża. Miałem przyjemność za poradą kenta zrobić sobie kratownicę i dochodzę do wniosku, że to mi leży. Czysto i schludnie; a przesuwanie się szkła niwelujemy stożkowatymi korkami, o których można przeczytać w opisie kenta o budowie podłoża. Ja na takiej kratownicy szkło rysuję, rozdzielam i lutuję, a na koniec nawet patynuję. Stwierdzam, że jest to bardzo dobre rozwiązanie i bardzo przydatne :!: :idea: :arrow:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 09:30 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Widocznie organizatorzy kursu wychodzą z założenia, iż może być "tanio i elegancko" ;) . Z czym się absolutnie nie zgadzam, albo tanio, albo elegancko.
Tak samo jak Brogre, używam tej kratki i nikt mnie nie przekona do żadnego filcowo-gumowo-szmacianego podłoża.
Maxim, myślę, że jeżeli jesteś zainteresowana tym rozwiązanie, to nie musisz - jak my - bawić się w konstruktora i prowadzić badań podstawowych ;) , lecz możesz ją po prostu kupić w Niemczech.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2008, o 09:53 
Offline

Dołączył(a): 14 marca 2008, o 02:00
Posty: 16
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
witam ! zawsze wychodze z zalozenia ze lepiej posluchac bardziej doswiadczonych. zwlaszcza ze witrazami chce sie zajac zawodowo. zaczynam szukac tutaj tej kratownicy.
Mam kilka pytan:
- jak jest z cieciem malych elementow na waszej kratownicy.
-brogre napisal ze tez lutuje na niej -czy to jej nie zniszczy?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO