Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 19 listopada 2017, o 01:04

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 12:49 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam, Jendrek jeżeli przykleisz na plastelinę, jak będzie ciepła to jakoś odkleisz ale jak będzie zimna to znaczy twarda to jest koszmar- ciężko jest oderwać nawet uszkadza się folia z lutem. Przećwiczyłem.

Ostatnio mi wpadł pomysł do głowy aby robić kopyto odwrotnie, to znaczy rysunek i szkiełka wkładać do środka wówczas nie trzeba przyklejać i na dodatek ładnie wszystko się trzyma kupy-były tylko próby..

Jak to wygląda jak jest klosz to stara metoda mówi, że nakładamy na wierzch kopyta szkiełka i lutujemy, a ja gładką powierzchnię zrobiłem dla próby od środka klosza, to znaczy ćwiartkę z żywicy epoksydowej i włókna. Co się okazało narysowałem takiś jakiś wzór kwiatka i pociąłem szkło float 3 i zacząłem lutowanie. Wydaje mi się, że to bardzo dobrze szło. Szkiełka nie zsuwały się jak na zewnątrz, tylko same na siebie się wsuwały i nie miałem problemu z lutowaniem jak również z wyjęciem ze środka.

Jak zrobiłem ćwiartkę kopyta. Zdjąłem klosz z pokoju- gadania co niemiara połowy.
Ale przeżyłem. Namoczyłem- zwilżyłem- rozsmarowałem cienką warstwę towotu na zewnątrz klosza, można przykleić cienką folię. Oblałem część żywicą i na to włókno i jeszcze raz żywica. Po 5 godzinach zdjąłem i cacko od środka gładziutkie jak talala.

No i od środka można wzorek i lutowanko. Wydaje mi się, że ten sposób jest o wiele lepszy jak lutowanie na zewnątrz wypukłości, to trzeba albo szpilki albo plastelina.

Jendrek jak na plastelinę będziesz brał to musisz od koleżanki zachachmęcić suszarkę do włosów aby rozgrzać całe kopyto przed zdjęciem wówczas plastelina zmięknie i będzie łatwiej odkleić całe dzieło.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 12:59 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
fagonio jak bawisz się z lampami wypróbuj mój sposób a zobaczysz, że nawet Twoja niecierpliwość nie sprawi żadnego niepowodzenia. Można przykleić jedno szkiełko aby do niego lutować inne. A do rozgrzewania zastosuj opalarkę lub suszarkę do włosów. Beż lamp grzewczych.
opalarkę ja stosuje nawet przy oklejaniu szkiełek podgrzewam przed zafoliowaniem miedzią, ponieważ w warsztacie mam ok 10stop C.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 13:25 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albercik ! Najlepszego w Nowym Roku.
Toż ja tak robię do tej pory. Przyklejam woskiem pierwsze dwa pierścienie lampy. Potem lutuje bez przyklejania. Tylko, że wychodzi różnie. Jak pisałem czasem muszę korygować kształt szkiełek. A to jest kłopotliwe. Trzeba ponownie szlifować, owijać, a lutownica sie grzeje. :idea:łem byłoby ułożyć wszystko na formie. Zlutować i zdjąć , ZDJĄĆ !
Suszarka rozgrzeje miejscowo. Czyli z jednej strony podgrzeje, a w tym czasie z drugiej stygnie. I znowu nic z tego. Wosk musi być miękki wszędzie.
Wtedy lampa zejdzie z formy. Tutaj bym sie skupił nad tym problemem. Jak rozgrzać jednocześnie całą formę, aby zdjąć lampę?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 14:31 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
może popatrzcie tutaj
http://www.youtube.com/watch?v=Y0YoyWe7aYI

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 16:25 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Treborku ! najlepsze życzenia w Nowym Roku.
To jest sposób zupełnie inny. Widziałem go na chińskich stronach szybkiego robienia lamp. Nie mówię, że zły pomysł. Jednak nie chodzi o to. Mnie chodzi o to, by ułożyć spokojnie wzór. Być pewnym, że jest dobrze spasowany. Bez większych szczelin i niedoróbek. Ten sposób w jakimś sensie to gwarantuje. Potem problemem pozostaje zdjęcie lampy z formy. Lampa jest wtedy polutowana z jednej strony, a więc delikatne łączenia mogą sie pozrywać prze zbyt gwałtownym odrywaniu. Wydaje mi się, że podgrzanie formy od spodu żarówką-grzałką zmiękczy wosk i da sie to zrobić.
Musze w takim razie to przećwiczyć praktycznie na małej formie.
Potem Wam opiszę jakie uzyskałem rezultaty.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 17:21 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
kto pyta i próbuje - dochodzi do celu. Tak trzymać

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 19:57 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam
A czy próbowałeś lutować na wklęsłej stronie obojętnie co i zobaczysz różnicę, że szkiełka nie przesuwają się . Natomiast na stronie wypukłej trzeba je jakoś przyklejać.

Fagonio, jak będziesz grzał opalarką to gwarantuje ci moją głową, że forma nie ma szans wystygnąć podczas grzania w różnych miejscach. Opalarka jaką ja używam podgrzewa do 800 stop C jeżdżę dokoła powietrzem rozgrzanym i wszystko równomiernie się rozgrzewa całość nie ma szans wystygnąć. Wosk na pewno się rozpuści, a plastelina zmięknie też. Testowałem to zdaje egzamin, ale przechodzę na kopyta tak jak opisywałem nie jak tradycyjne to znaczy wklęsłe a nie wypukłe.

Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 20:02 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Może bredzę, ale jak ktoś ma niewielki klosz, to w piekarniku elektrycznym można sobie dobrać z termoobiegiem żądaną temperaturę...... ?
Pozdrówka,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 20:15 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
też racja. można i tak 200 stopni j est po kłopocie.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2010, o 21:20 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ludzie ! litości ! Żadna opalarka ani piekarnik. Forma jest z włókna szklanego. Nie można jej spalić. Poza tym trzeba równomiernie ja rozgrzać, tak, aby nie stopić cyny. Może 80-90 st.C. Przecież lampa będzie wstępnie polutowana. Chodzi o roztopienie wosku, a nie cyny. Upieram się (teoretycznie) nad żarówką z odbłyśnikiem umieszczona pod formą. Regulacja temperatury poprzez zbliżanie/oddalanie żarówy. I mamy równomierne nagrzewanie. Tak jak już pisałem zrobię i podzielę sie wnioskami. Czyż nie mam racji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO