Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 19 listopada 2017, o 01:20

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 lutego 2010, o 15:40 
Offline

Dołączył(a): 4 lutego 2010, o 02:00
Posty: 6
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam na forum- trafiłam tu przypadkiem, poszukując jakiegos narzedzia do cięcia lustra-i od razu mi się zachcialo zrobić więcej

ale na początek mam pytanie
- czy cięcie lustra o grubości 1-3 mm wymaga takich samych narzędzi jak cięcie szkła? czy sa jakieś inne zasady?
czy nóż nikken olejowy wystaczy?

po drugie:
muszę wyciać około 300 lub 400 kwadracików z lustra wielkości około 4 cm na 4 cm
oraz ze 20 czy 30 długich pasków lustrzanych.
oraz z 600 kwadracików 3mm na 3 mm.
pytanie brzmi- czy do takiego jednorazowego zadania wystarczy podrabiany nikken z allegro? taki za 49 zl?
ważne jest, aby te elementy nie były popękane i postrzępione na brzegach

lustra będa elementem instalacji artystycznej o ujemnym budżecie i musze ciąć koszty- ale wytwor musi wygladać dobrze, nieco lepiej niż kupa potluczonego szkla :-)
pozdrawiam!
Olga


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2010, o 19:49 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Długo się zastanawiałam, czy odpowiedzieć. Przepraszam za czarnowidztwo. Obawiam się, że tego się nie da zrobić i nie z powodu wyboru noża. Lustro nie jest tanie (ujemny budżet), łamanie szkła o grubości jednego mm bardzo różni się od łamania szkła 3mm i problem tkwi zarówno w zarysowywaniu jak i perfekcji w nacisku przy łamaniu. Ale to też jeszcze nie problem, byłoby jedynie duże zużycie materiału. Obawiam się raczej wykonania tych 600 kwadracików o wymiarach 3x3mm tak, aby "elementy nie były popękane i postrzępione na brzegach" Przy łamaniu lustra zawsze na brzegach odłupią się drobiny warstwy lustrzanej. Przy tak małej powierzchni nie ma możliwości aby nie było to widoczne. Zrób może próbę przy użyciu jakiegokolwiek noża, idź do najbliższego szklarza i poproś o odpad szkła okiennego o grubości nie większej niż 3mm, zapewne odda darmo. Postaraj się wyciąć pasek o szerokości 3mm. To będzie baaardzo trudne, samymi palcami nie odłamiesz takiego paseczka. A paseczek jeszcze trzeba przerobić na równiutkie kwadraciki. Przemyśl projekt instalacji, może zastąp część elementów innym materiałem lub zwiększ wymiary elementów. Życzę powodzenia i proszę napisz nam o wynikach Twojej pracy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2010, o 20:36 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Może chodzi o 3 x 3 cm? Jeśli tak, to tniemy od strony szkła i konieczny łamacz. Nie opukujemy. Wtedy brzegi będą równe.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2010, o 21:39 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
czarno to widzę. Z większymi kawałkami może być w miarę, miarę,
Myślę, że jednak chodzi o 3x3mm, bo powyżej też są kwadraty 3x3 cm.
Tu nawet nie pomoże szlifierka. Za małe elementy. Jak sami wiecie, pomimo najdokładniejszego cięcia zawsze krawędzie nie są równe, a tu jeszcze podlewa lustrzana, która lubi nie dokładnie się odłamać.
Ponadto zastanawia mnie to 1 mm (grubość) szkło).
2 mm taflę nie jest łatwo dostać.
Skąd jesteś?? bo jeśli gdzieś blisko Tychów to zapraszam.
Popróbujemy.Mam trochę luster, które mógłbym poświecić no i trochę dobrych noży.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 01:24 
Offline

Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 02:00
Posty: 399
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Myślę, że to mają być jednak 3x3cm. Wtedy wystarczy nawet podróbka, ale jeśli chcesz zająć się kolejnymi projektami, ja zakupiłbym nikkena, albo inny dobrej klasy nóż. Te podróbki to często strata nerwów i czasu (zdarzają się różne awarie). Odłamywacz i odszczypywacz byłyby wskazane (jeśli nie prawie niezbędne) do tej pracy.
Opowiedz coś więcej o tym projekcie. Zaciekawił mnie.
Poza tym witam Cię serdecznie w naszych skromnych progach. :-)
Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 01:38 
Offline

Dołączył(a): 4 lutego 2010, o 02:00
Posty: 6
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
:D
dziekuję za odpowiedzi!
-jestem z warszawy, niestety

-co do kwadracików 3 mm na 3 mm- wyznaczenie sobie tak niewykonalnego zadania wynika oczywiście z braku wiedzy :-)
mogę sobie darowac te najmniejsze, 3 mm kwadraciki, skoro są tak trudne. akurat taki mini-rozmiar wziął się stąd, że trzymam własnie w ręku chińskiej produkcji bombkę , styropianowe serduszko,oklejone takiej własnie wielkości kwadracikami. I naiwnie sadzilam, że to proste i ze wytne sobie mase takich kwadracików do mojej pracy. W takim razie ciekawe czym oni to cieli? kwadraciki chińskie nie są rowne, ale postrzepione nie są.

-ale kwadraciki 4 cm na 4 cm sa wykonalnie przy zastosowaniu noża? Znaczy szczypce tez są mi niezbędne?
Lustra sobie znajdę, wyłudzę od szklarza jakieś na pewno.

początkowo chcialam zamówić wykonanie tych kwadracików u szklarza właśnie, ale wciąż pamietam, ile pewien szklarz wziął za pocięcie butelki -i naprawde bylo to niemało.Nawet nie śmiem pomyśleć, ile zawołałby za pocięcie 300 kwadracików.

PS . grubosc lustra wzięta z glowy, nawet nie wiem jakie jest najpopularniejsze i najtańsze. Ale dla moich celów lepsze byloby cienkie, lzejsze.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 02:31 
Offline

Dołączył(a): 4 lutego 2010, o 02:00
Posty: 6
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
i witam, witam :-)

nikken i odszczypywacz...
lubię rzeczy dobre i kusi mnie ten nikken, bo czytam sobie wypowiedzi na forum i same pochwały pod adresem tego zacnego narzedzia widze.
jest na jutubie filmik z jakimś innym nozykiem- szuruburu i tafla lustra przecieta. marzenie!
tak,sądzę, ze pewnie się na tych 300 kwadracikach nie skonczy...


Mati, kwadraciki mają być elementami naklejonymi/naszytymi na wytwor, będą tez druty z przyczepionymi paskami lustra. Niezbednym skladnikiem ma byc też swiatło błyskowe 1000ws z trzech lamp, filtry barwne, wytwor może wyjdzie też w plener. Lustrzane obiekty-takie nawiazanie do mody disco. być może ten pomysl bedzie sie przeksztalcal-ale do marca musi sie wykluć i wcielić w materie! w marcu ma być też wiosna.

dobranoc :-)

ps. edycja tnąca tu się odbyla :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 02:36 
Offline

Dołączył(a): 4 sierpnia 2008, o 02:00
Posty: 399
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
erynnis_tages napisał(a):
:D
dziekuję za odpowiedzi!
-jestem z warszawy, niestety

-co do kwadracików 3 mm na 3 mm- wyznaczenie sobie tak niewykonalnego zadania wynika oczywiście z braku wiedzy :-)

PS . grubosc lustra wzięta z glowy, nawet nie wiem jakie jest najpopularniejsze i najtańsze. Ale dla moich celów lepsze byloby cienkie, lzejsze.


No więc eryniss_tages - pozostaje Ci tylko pozostać z nami i pogłębiać wiedzę jak tylko się da, a potem zabierać się za większe projekty. :-)
Ja ze swojej strony deklaruję wszelką pomoc we wstępnym wdrażaniu i rozwijaniu techniki - jeśli tylko będę potrafił odpowiedzieć na Twoje pytania.
Pozdrawiam serdecznie.

Pozdrawiam serdecznie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 09:50 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Oj joj, bez szlifierki się nie obejdzie. To musi być bezpieczne i ładne.
Będzie roboty będzie.
A ciąć nie jest trudno tyle, że trzeba mieć laser albo ciąć wodą. Może to zlecisz wyspecjalizowanej firmie, Myślę, ze nie byłoby to drogo, obyło by się bez szlifowania a byłoby bardzo precyzyjne.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2010, o 10:06 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
erynnis_tages a tak na prawdę, to musisz to mieć ze szkła?
Nie wiem czemu to ma służyć, ale może można by to zrobić z folii
samoprzylepnej (sztywnej) miałabyś lustro po obu stronach?
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO