Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 października 2017, o 03:23

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 00:42 
Offline

Dołączył(a): 14 stycznia 2009, o 02:00
Posty: 3
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam wszystkich,
niestety nie jestem w temacie witraży, chociaż ciekawa sprawa:) przypadkiem trafilem na forum tematu, który mnie nurtuje od jakiegoś czasu...

potrzebuję do latarek nurkowych wycinać w szkle o gr. 5-8mm krązki - po polsku - szyby frontowe:) o ile po cżęści problem rozwiązuje cięcie wodą, to zawsze zostaje zadzior - sądzę , że ze szlifowaniem tego cycka, też dobry szklarz sobie da radę.
Pierwsza sprawa - może ktoś ma do czynienia z cięciem wodą i wypowie się w temacie, skąd i czy zawsze muszą występować te zadziorki - połączenie początku z końcem cięcia ( pewnie tak, bo jak środek wypada, to ciężko to uciąć, ale może jest jakiś inny patent?

Inny problem jest taki, że potrzebuję szybę w kształcie hmm - trapezu?:-)
czyli jakby boki frezowane po skosie, coś jak klin - górna krawędź np 50mm a dolna 45mm, ma ktoś pomysł gdzie mógłbym takie coś zrealizować?

Wszelkie uwagi, pytania, stwierdzenia i pomoc, mile widziana:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 11:32 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
M-blue
Nie zajmujemy się cieciem szkła wodą, chyba że przy wodzie z prądem. ;)
Kiedyś czytałem na ten temat i bardzo mnie to fascynowało.
Osobiście uważam, iż tzw. cycuszki" :lol: - jak to nazwałeś - to po prostu niedoróbki lub brak umiejętności Twojego zleceniobiorcy.
Przejrzałem kilka stron na ten temat i wynika z nich, że można tym sposobem wycinać b. precyzyjne elementy bez cycuszków.

Poczytaj sobie:

http://www.jetsystem.pl/page.php?cont=34,33

http://waterjets.org/index.php?option=c ... &Itemid=28

http://www.jetsystem.pl/page.php?cont=30,47


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 11:43 
Offline

Dołączył(a): 14 stycznia 2009, o 02:00
Posty: 3
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witaj,
Dziękuje za informację, jednak ze względu na o-rig muszę mieć idealnie wyszlifowaną krawędz:) rozamwiałem telefonicznie z różnymi firmami i każda twierdzi, że w jednym miejscu będzie większy lub mniejszy kawałek niedocięcia, moze to być 1mm, może pół, ale tak czy inaczej coś z tym zrobić trzeba:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 11:58 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Można ten cycuszek zniwelować szlifierką do szkła witrażowego.
Ale szlifowana powierzchnia nie będzie idealnie gładka. Chyba żebyś użył kamienia b.drobnoziarnistego, polerującego i potraktował go jeszcze chemicznie. Są takie sposoby polerowania.
Sądzę, że z uwagi na ciśnienie wody w jakim takie szkło ma pracować, musi być b. gładkie i szczelne.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 12:14 
Offline

Dołączył(a): 14 stycznia 2009, o 02:00
Posty: 3
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dokładnie - dlatego tak siedzę i czytam co Wy tu proponujecie:) teraz przynajmniej wiem, żeby w razie czego szukać nie szklarza w okolicy, ale firmy, która się witrażami zajmuje:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, o 22:37 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
co do twojego "trapezu" to sądzę że chodzi ci o FAZOWANIE szkła tak jak kiedys fazowano lustra kryształowe. Dobry zakład szklarski zrobi ci to bez problemu jesli nie to poszukaj DOBREGO SZKLARZA.
Koła można ciąć wodą i ten cycuszek nie ma prawa wystąpić, ponieważ woda automatycznie szlifuje krawędź. Jeżeli występuje to tylko z niechlujstwa i niechęci do pracy zleceniobiorcy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, o 01:10 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Witaj, wszystko żaden problem, tylko... trzeba mieć odpowiednie narzędzia.
Kólko to żaden problem, nawet ręcznie, co prawda wtedy nie będzie idealne, cięcie wodą to jest wyjście. Kolega daje tam ciąć szkło o grubości nawet 20 mm i nie słyszałem o zadziorach. Nawet jeśli zostanie zadzior to łątwo - nawet ręcznie go zeszlifujesz, "osełką" karborundową - twarda, tyle, że najlepiej to robić w wodzie, np w miednicy.
Co do fazowania szkła. Mam taką szlifierkę ręczną, ale - to jest do d...y, jeśli ma być to wypolerowanie, a i dokłądność jest różna.
U nas na śląsku są " szklarnie, które maszynowo fazują szkło. Możęsz im powiedzieć jaki ma być kąt i oni ci to zrobią, tyle, że ... szyba nie możę być mała, bodajże powyżej 20 cm, ale głowy nie dam.
Jeśli nie zależy ci na dokładności i pięknie to sam - pocąć się (bo to katorżnicza praca)- zrobisz ręcznie.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2009, o 16:17 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Właśnie dostałam lettera ze http://www.spectrumglass.com/ Jednym z tematów jest koło przy pomocy cyrkla. To dla tych, którzy nie wiedzą czym jest wyciskanie rysy. http://www.system96.com/Pages/CircleDemo/Circle1.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, o 10:20 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Fajnie toto się Marlenko robi na takim szkle, sądzę, że na witrażowym nie będzie tak łatwo. Muszę to kiedyś wypróbować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2009, o 10:45 
Offline

Dołączył(a): 7 września 2009, o 02:00
Posty: 34
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Na witrażowym kółka robi się to identycznie. Ostatnio przerabiałem kółka na różnych szkłach i nawet z takimi o grubej fakturze nie było problemu.
PePe


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO