Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 16 grudnia 2017, o 22:24

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 16:40 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2009, o 02:00
Posty: 55
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Posiadam szlifierkę Kristall 1. Niestety każde szkło na krawędzi jest postrzępione przez co ciężej dokleja się taśmę miedzianą do kawałków szkła. Dodam, że posiadam standardową ściernicę, która została dołączona do szlifierki Kristall 1. Czy powinnienem kupić ściernicę o mniejszej gradacji? Dodam również, że woda wylewa się poprzez ściernicę bezpośrednio na szkło. Sama woda jest chłodzona dodatkowo środkiem chłodzącym Novacan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 20:46 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam. Nie przejmuj się za mocno tym strzępieniem. Każda szlifierka w zasadzie strzępi szkło z czoła. Chyba, że będziesz obrabiał szlifierkami pod kątem do fazowania to wówczas będziesz miał idealną powierzchnię.
Najlepsza jest głowica o średnicy 19mm. Z niezbyt grubym kamieniem diamentowym. Jak trochę popracuje to się stępi i mniej będzie wykruszać.
Woda musi szkło chłodzić na okrągło.

Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 22:08 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ropz, zwróć uwagę, czy przypadkiem trzpień nie "bije" Mnie się to zdarzyło podczas demontażu zapieczonego trzpienia diamentowego, że przy ściąganiu puknąłem go lekko młotkiem gumowym. Efekt był taki, że trzpień bije i pracuje jak młotek udarowy, co strzępi szkło. Należy uważać przy ściąganiu trzpienia, a najlepiej od czasu do czasu ściagać trzpień i przesmarować oś.
:-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 22:34 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A może to "palenie szkła", zbyt mocny nacisk noża przy zarysowywaniu powoduje odpadanie małych łusek szkła z powierzchni tafli przy szlifowaniu.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 23:03 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2009, o 02:00
Posty: 55
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
rzeczywiście mam tendencje do mocnego cięcia szkła. Sprawdzę czy przypadkiem nie to jest przyczyną. Jeśli chodzi o bicie trzpienia to wątpie, ponieważ trzpień nie drga na wzór młota udarowego, chociaż oś już powinnienem posmarować.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2009, o 23:45 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A może?
Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2009, o 10:08 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Cześć,
Ja jednak postawiłbym na nóż do cięcia.
Rzadko przy szlifierce chłodzonej na krawędziach odpryskuje.
Zależy jak wielkie to ubytki jeszcze - moze nie ma o co "kopii kruszyć"...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2009, o 15:27 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2009, o 02:00
Posty: 55
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
niby nie ma o co, ale lepiej gdyby to były idealnie gładkie krawędzie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2009, o 19:54 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
ropz jak mi życie mówi odpryski zawsze powstaną jeżeli szlifujesz szkło. Im cieńszy granulat głowicy tym mniejsze odpryski. Chyba że będziesz szlifował pod kątem bardzo gładkim kamieniem-korundem, to nie powstaną odpryski. A najlepiej to ręcznie bardzo drobnym korundem wówczas 100% pewności iż odprysku łuskowatego nie będzie.

Są jeszcze głowice z obustronnym szlifowaniem to też tu nie będziesz miał odprysków, ale żywotność takiego cudeńka jest znacznie krótsza niż normalnej głowicy jaką kupiłeś razem ze szlifierką.

Taką głowicę jaką nabyłeś wraz ze szlifierką należy wysunąć ją 3mm ponad stół-blatu plastykowy, granulatu szlifującego, przesuwać na trzpieniu od dołu do góry. Jeżeli zużyje się od góry to przesunąć o 3mm głowicę do góry i szlifujemy dalej aż całkowicie przestanie szlifować, jak ponownie się wytrze, podnosimy znowu o 3mm i mamy dalej czym obrabiać szkło. Podnosimy do tej pory aż skończy się granulat szlifujący. Wówczas nic innego nie pozostaje jak tylko do sklepu e-art i nabyć nową i zaczynać procedurę od początku.
pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 listopada 2009, o 23:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Miałem ten sam problem. Zmieniłem gradację na mniejszą i tyle, Teraz po doświadczeniach wiem, ze i grubszym można tylko lżej dociskając, ale odpryski i tak się zdarzają

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO