Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 października 2017, o 03:24

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2009, o 22:55 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Nie martw się z czasem dojdziesz do wprawy.
Trening czyni mistrza

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2009, o 23:49 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
po 10 latach nie będziesz zwracał uwagi na takie bzdurki.
pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2009, o 09:18 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
:P Po 10 latach będziesz miał maszynę do cięcia bajeranckich kształtów
i z takich odprysków będziesz "polewał" - czego Ci życzę :mrgreen:
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 14:19 
Offline

Dołączył(a): 23 września 2009, o 02:00
Posty: 55
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Rzeczywiście, prędzej chodzi o nacisk noża przy cięciu szkła. Jeszcze nie mogę się odzwyczaić od starych nawyków, ale już powoli wchodzi mi to w krew.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 15:29 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
:idea: Podejrzewam, że problem jest zapewne gdzie indziej :roll: .
Obserwuję to zjawisko u siebie również. Zastanawiałem się, czy zależy to od nacisku; i co się okazuje? Nie jest to uzależnione od niego, bowiem postrzępione brzegi są na obu krawędziach szkła - górnej i dolnej. Sądziłem, że może kółko się już przytępiło, jednak to też nie to. Najprawdopodobniej przyczyną strzępienia się krawędzi, mogą być występujące drganie poosiowe wirnika w pionie, których my nie widzimy. Z powodu tego ruchu w pionie może następować wyrywanie cząstek szkła na krawędziach. Inną przyczyną może być sama głowica, a właściwie jej średnica. Proponuję zamienić standardową "calówkę" na "konturówkę" i poszlifować porównawczo. Dla jasności - "konturówka" ma 8mm średnicy.
Używam jej ostatnio dość często. Szkło trzymam w palcach i nie zauważyłem strzępienia. I to drugie, czyli średnica głowicy, powinno tu mieć największy wpływ na strzępienie krawędzi. Głowice duże, z założenia służą do szlifowania zgrubnego; "prostowania" krawędzi "puzzla". Do dokładnego zaś uzyskania konturu, lepiej posłużyć się tą małą 8-ką, albo 18-tką.
Kto choć trochę zna się na obróbce skrawaniem, powinien dojść do tych samych wniosków.
Zapraszam, do przeprowadzenia prób w Waszych "bałakupi" i podzielenia się na forum swoimi spostrzeżeniami :-) .

Z Mikołajowymi życzeniami..... :arrow: http://www.ekartki.pl/kartka/29549/I_ja ... ikolaja_-/ :idea:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 21:28 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witaj brogre. W tym co piszesz jest b. dużo prawdy.
Zarówno w średnicy głowic jak również bicia na wrzecionie.

Eleminując te dwa warianty dalej będziemy mieli strzępienie.
Zazwyczaj diabli tkwią w szczegółach. Tu decydującą rolę odgrywa ziarnistość jaka jest na powierzchni obracającego się elementu- głowicy, jak również prędkość obrotowa z jaką obrabiamy szkło.

Ponieważ materiał z jakim pracujemy jest wrażliwy na jakiekolwiek uderzenia i ma tendencję do kruszenia się lub pęknięć, nie tam gdzie się by chciało.

Natomiast istotną rolę odgrywają w tym przypadku sprawy molekularne szkła jak i również materiału ciernego. Co w tym wszystkim chodzi.

Jeżeli będziemy obrabiać szkło bardzo drobnym materiałem ciernym nie będziemy mieli odprysków. Ponieważ drobny kamień obracając i uderzając w powierzchnię molekuł szkła nie będzie miał wystarczającej siły aby je wykruszać. Natomiast gruboziarnisty kamień uderzając w powierzchnię daje radę rozerwać cząsteczki szkła zespojone z sobą. Również istotną rolę ma siła nacisku obrabianego szkła do głowicy szlifierskiej.

Sprawa jest prosta jeżeli mamy gruboziarnisty kamień na głowicy będą większe odpryski, natomiast jeżeli drobniejszy będą mniejsze odpryski. Również biorąc pod uwagę taką sama siłę nacisku.

Dodatkowym elementem jest szybkość przesuwanego materiału obrabianego względem obracającego się wrzeciona.

To znaczy jeżeli będziemy przesuwać materiał obrabiany w kierunku obrotu wrzeciona odprysków będziemy mieli więcej. Natomiast jeżeli będziemy szlifować w przeciwnym kierunku odpryski będą mniejsze.

To jest trochę skomplikowane ale tak jest. Taka sama zasada jest n. p. przy polerowaniu szkła.

Jędrek w którymś z postów pisał o zawiesinie szklanej do polerowania soczewek teleskopów. Im drobniejszy materiał pozostawia mniej rys. Okulary lub soczewki rwnież się obracają w przeciwną stronę do obrotu filców polerskich.

Można byłoby jeszcze bardzo dużo pisać ale zasada jest jedna drobniejszy kamień powierzchnia gładsza - grubszy kamień powierzchnia bardziej nierówna.

Prosta zasada obróbki ręcznej jeżeli weźmiemy korund gruby i zaczniemy obrabiać ręcznie szkło, zauważymy odpryski, natomiast biorąc w łapki korund drobnoziarnisty te odpryski zminimalizują się niemalże do zera.

Tak mnie na wykładach uczono i w praktyce tak jest. Jak kto chce niech wierzy a jak nie to niech dochodzi ręcznie i uwierzy po ciężkich niezliczonych próbach.

Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 22:02 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Można by jeszcze pewnie dodać do tego wszystkiego rodzaj szkła jaki
obrabiamy, jego grubość i rodzaj też zapewne jakiś wpływ na to mają.
Prędkość przesuwania przy obróbce i .... dobre chłodzenie wodą.
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 22:35 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
WOW, Albercie, świetny wykład. Jako nieuświadomiona nie wiedziałam, że w przeciwnym kierunku do obrotu ściernicy. O stukturze molekularnej szkła i ściernicy nie będę dyskutować i wierzę Ci bez zastrzeżeń.
Pozdrawiam i dziękuję


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 4 grudnia 2009, o 23:59 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Albercik ma rację w 100%, ale ważną rzeczą też jest doświadczenie i wyczucie w palcach. To co pisał Albert o docisku do kamienia szlifierskiego - jaki by on nie był.
Ja by nie zmieniać często kamienia - bo zajmuje to sporo czasu - a mnie go stale brak, stosuję ten najgrubszy, ale za to nacisk szkła na kamień jest minimalny i w zasadzie nie mam odprysków. No czasem się zdarzają jak "żem" rozkojarzony. Ponadto kamień po jakimś czasie się zapycha, stępia i jest jakby coraz drobniejszy.
Wczytajcie się uważnie w ostatnią (i troszkę poeksperymentujcie) wypowiedź Albert, tam znajdziecie odpowiedź na rozwiązanie tego problemu.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 grudnia 2009, o 10:36 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Czekamy na dalsze, mądre, dotykające molekuł wypowiedzi. Oczekujemy również na podanie odpowiedzi - co zrobić by krawędzie szkła nie były postrzępione. Dodam tylko, że głowica calowa i konturówka w moim przypadku mają taką samą gradację.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO