Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 22 lipca 2017, o 10:50

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: obróbka szkła
PostNapisane: 24 lutego 2008, o 03:43 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
witam
Właśnie jestem w USA, gdzie pojechałem po...
ale i też po urządzenia do obróbki szkła.
Chciałem kupić ich co niemiara. Wydałem jednak za dużo kasy na...
zostało mi więc niwiele na urzadzenia do szkła.
Muszę się jednak się pochwalić. Kupiłem maszykę do wycinania (piłowania) szkła.
Za 4 - 6 tyg powinna tafić do mnie w kraju - bo wysyłam paczką .
Do samolotu się nie "zmieszci".
Widziałem tu sklep - warsztat witaży i stały tam te maszynki.
Były użyteczne - stąd się zdecydowałem.
Kto jest ze Słąska zapraszam do obejrzenia ich użyteczności.
Tu w tej - dla mnie głupiej Ameryce- mają sporo udogodnień do produkcji witraży.
Być może , że warto je upowszechnić i u nas.
Możę znajdą się chętni. Ja podrzucę pomysły.
A - tak nawiasem mówiąc jest tu wszystko przynajmniej 30 % tańsze.
pozdrowienia Trebor
wracam za tydzień

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2008, o 15:13 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
To po powrocie poproszę o długie opowiadanko instruktażowe wraz ze zdjęciami gdyż mam trochę daleko na Śląsk. Widziałam zastosowanie takiej piły do szkła na tubie i chętnie poczytam jak się nią pracuje. I wracaj szczęśliwie do kraju.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2008, o 01:10 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
W pełni popieram post Marlenki. Wracaj szczęśliwie.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2008, o 09:15 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Trebor, możeby umieścić zdjącia tych Twoich zakupów. Z ochotą bym się zapoznał z tą maszynerią ;) .
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 07:38 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Marlena i Kent jeśli jesteście zainteresowani cięciem szkła, tzn. techniką cięcia, to proponuję rozwinięcie sposobu jaki podsunąłem na zlocie. Zauważyłem (podpowiedział mi to znajomy szklarz), ze przy mocnym nacisku noża (diamentu) powstaje rysa i następuje tzw. "palenie szkła". Polega to na tym, że po chwili na rysie pojawiają sie mini odpryski. To nawet słychać jak to szkło odpryskuje. To błąd !
Szkło powinno się ciąć tak, by nie było słychać noża. Oczywiście są wyjątki. Nie wolno także ciąć szkła po naciętej rysie, czyli dwa razy w tym samym miejscu.
Proponuje mały eksperyment.
Weźcie zwykłe szkło okienne. Ono nie ma takich naprężeń jak szkło witrażowe i łatwiej będzie coś udowodnić. Najlepiej jakiś dłuższy kawałek. Powiedzmy min. 50 cm. Natnijmy kilka rys. Np. 5 razy z dużym naciskiem, 5 razy ze średnim i 5 razy całkiem leciutko, ale z wyczuciem. Niech to będą paski w odstępach pozwalających na zastosowanie łamacza. Potem przystępujemy do łamania szkła.
A teraz wnioski.
Proszę piszcie :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2008, o 09:13 
Offline

Dołączył(a): 12 września 2007, o 02:00
Posty: 700
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Już sprawdziłam i wiem dlaczego po szlifowaniu elementy szkła wzdłuż brzegów miały wklęsłe odpryski. Myślałam, że to się dzieje przy szlifowaniu i do głowy mi nie przyszło, że winą jest zbyt duży nacisk przy zarysowywaniu.
Dziękuję za radę i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, o 08:46 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Ja mam taki bajzel w bałakupi, że nawet nie wiem, gdzie jest szkło. Jestem w trakcie przystosowywania piwnicy na pracownię. Jak skończę to na pewno przetrenuję to cięcie.
Na razie polegam na opini Marlenki :lol: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lipca 2008, o 09:35 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Marleno, odpryski to nie taki problem. To zginie pod taśmą. Moim zdaniem zbyt duży nacisk noża powoduje, że szkło nie pęka wzdłuż ciętej linii. Czasem sie zdarza, że pójdzie w bok :?
Dlatego proponuję po nacięciu, z różnym naciskiem, przetrenować łamanie szkła bez opukiwania, a przy pomocy łamacza. Gwarantuje, że szkło nacinane z lekkim naciskiem, tzn. tak, by nie było słychać noża, peknie zawsze prawidłowo. Ten nacisk trzeba wytrenować, bo trudno mi określić jaka to jest siła nacisku.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, o 17:22 
Offline

Dołączył(a): 5 września 2007, o 02:00
Posty: 95
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Też stwierdziłem, że zbyt mocny nacisk jest błędem bo od razu likwiduje się część naprężeń po zarysowaniu co powoduje trudniejsze pękanie szkła po rysie zwiększa się tendencja do prostowania. Słabszy nacisk, ten najlepiej wyważony, to ten przy którym powstaną największe naprężenia po zarysowaniu a zarazem pomagają łatwo rozdzielić szkło po linii cięcia, ale trzeba to zrobić zaraz po zarysowaniu bo po pewnym czasie te same naprężenia skasują się przez mikro wyłupanie się szkła i zarazem trudniej takie szkło rozdzielić, i nie zawsze po linii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, o 19:34 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Przeczytałem ten temat i jest wiele pytań. W związku z powyższym pozwoliłem sobie opracować jakie błędy są wykonywane podczas cięcia i łamania szkła

BŁĘDY
szkło się nie odłamało, wystąpiły błędy:
1 Śruba na szczypcach jest za mocno przykręcona, szczypce nie zamykają się, mogą być ustawione na łamanie grubszego szkła.

2 Za lekko opukana druga strona szkła, uderzenia od spodu były za słabe i nie pozwoliły uwolnić napięć w szkle i dokonać dalszych pęknięć.

3 Szczypce do łamania szkła zostały odwrotnie założone na nacięcie.

4 Szczypce za słabo ściśnięte, nacisk był zbyt słaby aby rozłamać szkło.

5 Nóż nie dokonał cięcia na szkle przy cięciu z linijką, oparł się o krawędź linijki i kółko nie jechało po szkle.

6 Nóż w czasie cięcia był prowadzony prawidłowo ale nacisk był za słaby, co spowodowało ślizganie się kółka po szkle-- nie zostały przecięte monekuły (cząsteczki) szkła.

Cięcie szkła wymaga pewności siebie i wprawy. Należy trochę poćwiczyć i trzymać się podstawowych zasad dzięki czemu czas skróci się do minimum- jest to opracowane na płycie "SAMYRAJ" 4.

podstawowe zasady
Cięcia nożem dokonujemy tylko jeden raz- nigdy nie wolno dokonywać drugi raz nacięcia po tej samej linii. Cięcia sie nie poprawi a dla noża nie wychodzi to na dobre.

Nie dokonywać dużego nacisku na nóż, ponieważ nóż zostawia szeroki ślad, fakt że głębiej pękają cząsteczki ale następuje szybsze zużycie ośki i kółeczka noża, lekki nacisk w zupełności wystarczy do rozłamania szkła. Przy cięciu winno być słychać lekki szum syk.

Nie dokonujcie opukiwania lub łamania szkła niedociętego, lepiej jest przeciągnąć nożem miejsce niedocięte. Resztę obrabiać korundem lub szlifierką.

Szkła nie należy się bać, przy cięciu jak i łamaniu należy wykonywać energiczne ruchy.Cięcia dokonywać w taki sposób jakbyśmy rysowali ołówkiem. Nie stawiajcie pionowo noża na szkle, ponieważ cięcie wychodzi skośnie i przeszlifowanie powoduje duże szczeliny, następnie będziemy dolewać cyną.

Uwaga; szczególną ostrożność należy zachować przy cięciu starego szkła, ponieważ z biegiem czasy warunki atmosferyczne i słońce powodują zestarzenie się szkła co może mieć skutek w jego cięciu-jest twarde i nie łamie się tam gdzie nacinamy, lecz może pękać gdzie się da.

kolorowe pozdrowienia śle Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO