Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 października 2017, o 03:26

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, o 22:03 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
jak to wygląda, Treborku? można dopchać kawałek gąbki kąpielowej? wydawało mi się, że siedzi tam coś drobniejszego, jakieś minipakuły.
bo mój nóż też przecieka


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 18:15 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
CZYTAM I CZYTAM na temat cieknących noży. Jedno jest na pewno noże te są źle uszczelnione. Należy wiedzieć że żaden olej nie poleci jak jest uszczelniony gumą olejoodporną. Gąbki pakuły lub coś podobnego to wszystko do wyrzucenia. Na pewno muszą być małe oringi. Takie coś można dostać w sklepach agromy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 22:20 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Nie rozbierałem jeszcze noża więc się nie wypowiadam na temat uszczelniacza. Ja tylko sugerowałem, że można próbować uszczelniać czymś lekko przepuszczalnym, a może zmniejszyć otwór przepuszczający olej

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, o 22:42 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Dziś wpadłem na genialny pomysł odnośnie wykonania dodatkowej rękojeści do nacisku noża w czasie cięcia.
Ciąłem szkło ok 4 godzin palce zaczęły odmawiać posłuszeństwa. Więc usiadłem i zacząłem dumać co zrobić aby palce się nie męczyły przy wycinaniu esów frolesów.
No i wziąłem do ręki Nikusia i tak popatrzyłem na niego, a on do mnie mówi weź zastosuj dodatkowy uchwyt pod dłoń.
Więc od razu mi w główce uruchomiło się 100miliardów komórek. No i powstał dodatkowy uchwyt. Zacząłem ciąć normalnie bajka. Paluszkiem tylko kierowałem kierunek Nikusia.
Do rzeczy: z mosiądzu zrobiłem tulejkę
Wysokość ok 3cm, średnica 25mm (taki miałem kawałek mosiądzu)otwór w tulejce taki jaka średnica rękojeści noża w moim przypadku 12mm. Na środku boku tulejki wywierciłem otwór na gwint M8 to jest 6,5mm (winno być 6,4) wedle prawideł, ale ta średnica też może być.
W ten otwór wkęciłem pręcik mosiężny z gwintem M8, długości ok 5cm gwint nieco dłuższy jak ścianka tulejki. Wkręcając pręcik w tulejkę, automatycznie dociska tulejkę do ścianki Nikusia. Następnie reguluję do swojej ręki i dłonią nawet nia naciskam wystarcza sam ciężar ręki i tnie się jak masełko, a poluszkiem kieruje się po linii.
Marleno ten przepis jest również dla Ciebie ponieważ masz takie delikatne rączęta.
Ta lulejka nie musi być z mosiądzu i pręcik, można to wykonać ze stali.
Rewelacja.
Kolorowe pozdrowienia śle Albert.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 07:00 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Podczas cięcia szkła nie używam siły i nie czuje żadnego zmęczenia ani bólów w dłoni. Delikatnie , delikatnie... brutalu ;) Już kiedyś pisałem jak ciąć , ale Albercik jeszcze wtedy sie nie pojawił.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 07:31 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Albert zrób zdjęcie i pokaż, bo nie wiele zrozumiałem. Może by opatentować albo produkować?

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 07:58 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Albert wymyślił nóż, który już istnieje - a Fagonio ma rację, wcale nie potrzeba siły, by zarysować szkło.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 18:45 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Tak macie wszyscy rację nie trzeba żadnej siły szkło samo się tnie.
Mnie natomiast uczono, że do wykonania jakiejś pracy należy zawsze użyć jakiejś siły (wektor) . Po prostu ja napisałem, że po kilku godzinach cięcia szkła zaczęły odmawiać posłuszeństwa palce, to nie znaczy że mocno naciskałem-tak na marginesie.
Możliwe że coś takiego istnieje ale ja osobiście nigdzie nie spotkałem się z takim wariantem jak opisałem, co wymyśliłem.
W związku z powyższym pozostało mnie tylko przeprosić Was za wprowadzanie w błąd.
Kolorowe pozdrowienia przesyła Albert. Trzymajta się ludziska.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 20:28 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Albert pokaż tą tulejkę i jak ją zamontowałeś. Naprawdę ciekawi mnie to, bo jak pisałem mam jeszcze 2 noże z kulką i chętnie bym je usprawnił.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 maja 2009, o 20:32 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 620
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
8-) Nic się Albercie nie stało - nie musisz za nic przepraszać ;) . Nie ma akcji bez reakcji, tak już jest w przyrodzie :idea: . Jeśli jesteś ze swojego pomysłu zadowolony, to niech tak zostanie. Jeżeli jednak próbujesz mimo wszystko za pomocą noża ciąć szkło, to ręka Cię i tak będzie nadal boleć, do tego lepiej zastosować piłę ;) Noża należy używać do zarysowywania szkła i dlatego siła nacisku jest tu niewielka, tyle by przetoczyć kółkiem noża po konturach elementów, tak by powstała rysa. Reszta to tylko rozłamywanie szkła :arrow: .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO