Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 października 2017, o 03:26

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 09:32 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Już pisałem na ten temat. Najlepiej przećwiczyć to na zwykłym szkle okiennym. Ma najmniej naprężeń. Podczas silnego nacisku następuje tzw. "palenie szkła". Zjawisko to można usłyszeć zaraz po przejechaniu nożem po szkle. Tuż przy linii cięcia powstają mikroodpryski. Słychać jak szkło odpryska w postaci miniłupków. Głęboki ślad powoduje że szkło nie pęka tak jak chcemy. NIE dociskamy! Leciutko! Też pęknie. Tylko po linii, a nie w bok.
Nie zawsze? Zgadza się. Ale na to nie ma reguły. To jest szkło 8-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 13:00 
Offline

Dołączył(a): 13 lutego 2008, o 02:00
Posty: 235
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
to się cieszę, że będę teraz ciąć szkło jedną ręką, bo pewnie taki nacisk wystarczy. dzięki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 14:03 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jedną? Boże! Jedną dziesiątą ręki :shock:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 15:56 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
A ja sobie tak myślę teraz.........- co z naukami mistrzów cięcia, którzy pokazują na filmach (nośnikach CD) jak wyciąć kształt np. płatków kwiatów etc. właśnie prowadząc nóż w przód oburącz i dociskajac lekko prawym kciukiem z góry na kulkę....
Jedną ręką można..... np. ciąć proste kształty typu linie, ale bardziej zmyślne kształty? jak przysłaniamy sobie linię cięcia ręką ...?
Tak uczyli "Nasi Wodzowie".... :roll:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:30 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
mach61 napisał(a):
witajcie :-)
Też mam takie cieknące noże :-)
trafiłem na nie przypadkiem w sklepiku pod tytułem wszystko za 3 zł /odwiedzam te sklepy ostatnio regularnie ze względu na tanie kaboszony które można tam spotkać :-))
W kąciku stały sobie noże - OIL GLASS CUTTERS made in JAPAN :-) w zawrotnej cenie 1 zł sztuka.
kupiłem 5, wszystkie wypluwają olej w ciągu minuty /możne nie potrafię ich prawidłowo zalać/ ale tną szkło nie gorzej niż mój warsztatowy NIKUŚ
Na razie wpadłem na sposób Fagonia, stoją sobie pojemniku z olejem a przed cieciem przecieram je ręcznikiem papierowym.
Ciekawe czy długo będą ciąć :-) ale za tą cenę !!!
pozdrawiam
:-)



No i to jest zasadnicza różnica pomiędzy nikkenem a tanim nożem
Kupiłes 5 i wszystkie są do d...
ważne jest to co do nich wlewasz. zwykły olej który ktos przywiózł na warsztaty jest za żadki, tepetyna zbyt klejąca, olej do maszyn do szycia- od bidy, olej mineralny - broń was Panie Boże, olej demineralizowany oczyszczany zbyt żadki ale teoretycznie najlepszy, to co dostajecie od nas w nożach jest olejem do smarowania przemysłowych igieł szwalniczych, bardzo drogi i prawie nie dostępny jeśli chodzi o detaliczną sprzedaż.
Cieknący nóż to nie problem, masz ich 5 więc jeden rozkręć i dobrze go obejżyj, popraw, i jesli zadziała to zrób to ze wszystkim. I tak nie będzie to nikken
Co do wycierania noża w papier. Polecam tabele twardości materiałów i sprawdzenie co w skali Mosha jest twardsze szkło czy papier.
Dla niecierpliwych podpowiem że odpowiedź zaskoczy większośc z was.
O skali Mosha pisał już tutaj gdzieś kiedyś Kent o ile dobrze pamiętam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:34 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Może spotkamy sie kiedyś na warsztatach? Albo założę korespondencyjną szkołę cięcia szkła.:roll:
Albo zapraszam do mojej pracowni. Wtedy udowodnię, że cięcie szkła to betka bez użycia siły :roll:
Byłem (krótko) na spotkaniu w zeszłym roku pod Grójcem. Niektórzy sie dziwili, że tnę szkło i nie słychać. Nie może być słychać. Poza niektórymi wyjątkami, jak wszędzie i w każdej dziedzinie. Tylko jedną ręką!!!


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:36 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
fagonio napisał(a):
Już pisałem na ten temat. Najlepiej przećwiczyć to na zwykłym szkle okiennym. Ma najmniej naprężeń. Podczas silnego nacisku następuje tzw. "palenie szkła". Zjawisko to można usłyszeć zaraz po przejechaniu nożem po szkle. Tuż przy linii cięcia powstają mikroodpryski. Słychać jak szkło odpryska w postaci miniłupków. Głęboki ślad powoduje że szkło nie pęka tak jak chcemy. NIE dociskamy! Leciutko! Też pęknie. Tylko po linii, a nie w bok.
Nie zawsze? Zgadza się. Ale na to nie ma reguły. To jest szkło 8-)



Nie śmiem polemizować z Aleksandrem , ale zarysowywanie bezgłośne szkła ma swoje plusy ale chyba więcej minusów.
Podstawowym problem po takim zarysowaniu jest potrzeba zwiększonej siły by odłamać szkło. ( przetestowane organoleptycznie)
Brak stałego i jednolitego nacisku podczas zarysowywania w związku z brakiem możliwości kontroli nacisku (nie słychac jak mocno zarysowujemy szkła)
Wszelkie poradniki, oraz większośc witrażystów mówi jasno "szkło musi być słychać, ono musi grać" Palenie szkła ma również miejsce przy cichym zarysowywaniu, tyle tylko że w mniejszym stopniu.
Przy używaniu szlifierki nie ma to większego znaczenia poniewaz i tak krawędzie są szlifowane.
Nie chcę ta wypowiedzią wywoływać burzy i niepotrzebnych sporów. Każdy zarysowóje szkło jak mu wygodnie i w sposób który pozwala mu na prawidłowe odłamanie szkła.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:38 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Magda napisał(a):
Witam,

Serdecznie proszę o pomoc. Może ktoś mógłby podpowiedzieć jak spacyfikować nóż do szkła, z którego wycieka olej. Mam dwa noże, jeden kupiony w zestawie z naszego sklepiku, drugi (Nikken) dostałam od męża. Nie wiem co jest nie tak z nożami, tudzież z olejem (zakupiony w arts hobby), bo podczas pracy ciekną jak diabli. Jak zostawiam je na noc w kubeczku wyłożonym materiałem, to następnego dnia, w kubku pływa olej a noże są puste :cry:

Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź!
Magda

PS. Gorące pozdrowienia dla wszyskich forumowiczów!



Najważniejszy w takim nożu jest olej. NIKKEN nie ma prawa cieknąć olej który masz w przezroczystej butelce z napisem silber coś tam oil jest ZA ŻADKI. NIe nadaje sie do noży Poprostu jest do niczego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:45 
Offline

Dołączył(a): 16 września 2007, o 02:00
Posty: 202
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
semikolon napisał(a):
Witam,
A ja sobie tak myślę teraz.........- co z naukami mistrzów cięcia, którzy pokazują na filmach (nośnikach CD) jak wyciąć kształt np. płatków kwiatów etc. właśnie prowadząc nóż w przód oburącz i dociskajac lekko prawym kciukiem z góry na kulkę....
Jedną ręką można..... np. ciąć proste kształty typu linie, ale bardziej zmyślne kształty? jak przysłaniamy sobie linię cięcia ręką ...?
Tak uczyli "Nasi Wodzowie".... :roll:



Cięcie z kciukiem na kulce ma wam pomóc w docisku noża szczególnie przy gładkiej rękojeści (pierwsz nikkeny takowa miały).

semikolon napisał(a):
[co z naukami mistrzów cięcia, którzy pokazują na filmach (nośnikach CD) jak wyciąć kształt np. płatków kwiatów etc. właśnie prowadząc nóż w przód oburącz i dociskajac lekko prawym kciukiem z góry na kulkę....



Nie wyobrażam sobie cięcia nożem do tyłu skoro masz go prowadzić prostopadle do powierzchni szkła oraz z jednolitym stałym naciskiem z równa prędkością. Jeśli pracujesz na stojąco to żaden element twojego ciała nie przesłoni ci lini po której masz zarysowywać szkło , no chyba że pinokiowy nos lub bujna czupryna .
Drobiazg dotyczący kciuka i oburącz to kwestia własnych przemysleń i udogodnień(po kilku godzinach pracy z nożem w dłoni też zaczniecie sie wspomagać drugą ręką lub kciukami.
Często tez do potrzeb filmu i lepszego zobrazowania tego co macie zobaczyć nasz model musi się gimnastykować tak byście to WY widzieli co robi a nie ON co robi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, o 16:53 
Offline

Dołączył(a): 5 maja 2008, o 02:00
Posty: 816
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Kiedyś proponowałem zrobienie testu na szkle okiennym.
Duży nacisk, średni i mały. Łamanie łamaczem na długości 1 m. Gwarantuję, że po cięciu z dużą siłą, szkło nie pęknie dobrze.
Moim sposobem jest cięcie z taką siłą, aby po usłyszeniu "chrobotu" szkła zmniejszyć nacisk. Czyli tnę i zmniejszam nacisk gdy słychać lub na granicy słyszalności. Jedną ręką! Siła łamania szkła jest taka sama. Szkło ma ok. 3mm i trzeba te 3 mm złamać. Nóż nie "wgryza" się w szkło. On je tylko zarysowuje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO