Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 17 sierpnia 2017, o 05:52

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 00:31 
Offline

Dołączył(a): 27 grudnia 2009, o 02:00
Posty: 285
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 00:50 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Mam kolegę, który gnie szkło w piecu tylko na formach metalowych, ale jak powiedziałem - GNIE. Tam występują temp ok 650 stC, więc z formami nic się nie dzieje, ale w wyższych temperaturach już jest problem , a do tego separator.
Na prostej fornie kaolin możesz posypać, ale jak jest "pokręcona" to co?
Kupiłem w USA separator do form metalowych . Zapłaciłem prawie 60$ za niecały litr. Ten sam jest w A&H, ale tam kosztuje prawie 400 .
Coś się tak uparł na formy metalowe. Wsłuchuj się w to co mówi Monika.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 12:37 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
witam, ja flot gnę w temperaturze 720 stopni sandwicze 2 x 3 mm+wzór 3mm ,a formy szlifuje a raczej przecieram miałkim papierem i nanoszę na mokro bardzo rzadki kaolin i to się sprawdza tylko robię to po każdym wypale ,stosuję ten azotek boru z USA tylko na nim jest błędnie podana temperatura nanoszenia pisze około 90 st ale żeby dobrze nanieść trzeba przynajmniej podgrzać formę do 200st i tu też trzeba po wypale poprawiać przynajmniej krawędzie gdzie szkło schodzi, może ten preparat nie jest tani ale wydajny z tym że nanosić trzeba aerografem co nie jest proste ,uparłem się na dno, nie na formy i własnie dlatego że mam formy metalowe wiem jakie to dobre mam ich 15 i jestem zadowolony, tylko nim kupię blachę na dno chciałem wiedzieć jaką bo już jedną miałem i była za cienka ta na formach ma 1,5 mm ale myślę że kształt ma wpływ na ich wytrzymałość a tu chodzi o płaską i tu gra grubość i jakość stali wiem że ma być nierdzewna tylko to szerokie pojęcie ,na formach które mam pisze tylko stainless steel ale kupiłem za 3zł miskę Chińską z cienkiej blachy i już 6 wypałów i sprawuje się jak ta za 200zł czyli kształt ma znaczenie no i cena


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 13:00 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
w jednym z tematów pisaliście o nabłyszczaniu chyba Trebor jeśli chodzi o flot to jeszcze ani razu mi nie zmatowiał ,ale kupiłem spraj B w A&H w kryształkach do rozpuszczania i robiłem próby więcej się namęczyłem żeby to rozpuścić niż był efekt , wiem widziałem że jest coś innego nie znam nazwy jest białe wydajne i bez problemowe, może znacie nazwę to do szkła opalowego SPEKTRUM ,czy spodnią część na przykład patery z flotu po wygięciu można nabłyszczyć ,ja na formach maluję pędzlem kaolinem i potem powstają delikatne wzorki ale są matowe, może tak zostawić lepiej trzymają się ręki choć z połyskiem wygląd były lepszy


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 17:46 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Do flotu ale nie tylko, do spectrum również używam nabłyszczacza, ma to dobre strony, bo nawet matowe szkło staje się błyszczące. Spodu nie maluję bo po co, nawet nie próbowałem. Nabłyszczacz kupuję - sprawdzony - tani i dobry, w Instytucie szkła w Warszawie. Wysyłają, więc nie ma problemu. Kupiłem chyba 1 kg rok temu.Zużywam tego sporo a i tak mam jeszcze z połowę.
Proszek rozpuszczam w wodzie destylowanej z medium ( tez z Warszawy), po to by się lepiej kleił.
Bardzo łatwo się miesza - 30 sek.
Tak rozpuszczoną mieszaninę - gęstość mleka- napylam aerografem i wcale się nie staram by było równo.
Efekty są i to ważne.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2010, o 18:27 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
TREBOR , przeglądałem twoje płomienne szkło nie będę chwalił bo jestem zazdrosny że ja tak kręcić szkła nie umiem ,ale to jeszcze przede mną ,używałeś kiedyś dichroniku bo ja byłem zaskoczony efektami a tylko się bawiłem ,ale biżuterie zostawiam na koniec ,teraz muszę dobrze opanować procesy ,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 09:59 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Ostatnio głownie robię wisiory z dichroickiem, tylko to szkło jest bardzo drogie. \1 funt odpadów dichroica kosztuje ok 60$ + koszty. Kupiłem tego z 2,5 kg, część już jest u mnie, na część czekam jeszcze.
Co do opanowania procesu, jeśli się przyłożysz i będziesz słuchał podpowiedzi to za 3 - 4 miesiące całkiem dobrze ci to pójdzie.
Ja bym ci podpowiedział, byś na razie opanował 1 proces czegoś tam - co sobie wymyślisz, wtedy będziesz to robił i będziesz zadowolony z wyników, a w międzyczasie będziesz próbował inne rzeczy wypalać.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2010, o 20:05 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
mam nadzieję że nie utonę ,bo skok już wykonałem nie wiem tylko czy jest woda w basenie ale gdybym nie skoczył to bym całe życie żałował,masz rację trzeba doszlifować to co się zaczęło ,zamówiłem blachę dam znać jak poszło 5-6 mm żaroodporna nierdzewna, 1200 stopni ma nie odczuwać przez 5 lat jak sprawdzę to potwierdzę ,a tak ogólnie to mało ludzi rozmawia o Fusingu chyba wszystko wiedzą albo po prostu robią swoje i uczą się na błędach ,no to hej .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2010, o 16:57 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2010, o 02:00
Posty: 81
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
witam ,dno ze stali się sprawdza, teraz wiem dlaczego nie stosuje się go w nie dużych firmach ,przede wszystkim ze względu na cenę koszt 1 arkusza to wydatek rzędu 2000zł a nikt nie sprzedaje mniej niż arkusz ponadto cięcie i transport od razu zdecydowałem się na płytę ceramiczną witam w domu , ale przynajmniej zaspokoiłem swoje ego


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2010, o 18:06 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
No, no zobacz na strony z formami (modls) a znajdziesz tam całe mnóstwo form z kajneru, tylko separator do tego jest drogi.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO