Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 21 października 2017, o 03:24

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, o 19:27 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Super Treborku. Jdziesz właściwą dróżką ;) . Jakbyś tą skrzyneczkę mocniej dotknął batutą sztuki, zapewne wkroczyłbyś na autostradę ;) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, o 20:27 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Olek,
piec to był obok. Stale na codzień robię doświadczenia z piecem ( dużym).
Parę prac możesz obejrzeć na mojej galerii.
Trochę... ale o tym za kilka dni.
Brakuje mi form. Kent kiedyś rzucił temat, że pomoże mi zrobić formy metalowe. Ma blacharza do wyginania blachy.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, o 22:48 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A o jakie formy Ci chodzi. Podaj wymiar i kształt, oraz grubość blachy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, o 20:56 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Andrzej
Kiedyś rozmawialiśmy.
Blacha będzie grubości od 0,8 - 1 mm - oczywiście nierdzewna, a wygięcia będą rózne w kształcie U, L , S . Ważne by nie prostowały się, trzeba by je chyba zabezpieczyć ramką z drutu, choć widziałem u znajomego wygięte i bez ramki, ale chyba lepiej się zabezpieczyć, Widzę to tak, ze na końcach byłoby zagięcie i drut przeciągnięty na około formy o oczywiście chodzi o formy które będą gięte bez wyraźnego gięcia. Zastanawiam się nad wielkością form. Bo chcę kupić arkusz blachy 100x200 cm

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, o 01:29 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Na razie nic nie kupuj. Zastanów sie głęgooooko, jakie Cię formy interesują. Narysuj jakiś rysunek, lub link. Ważny jest wymiar. Za bardzo nie wiem, co oznacza zdanie, cytat -"chodzi o formy które będą gięte bez wyraźnego gięcia" :shock: :?: .
Widziałem dużo różnych form metalowych, ale żeby miały ramkę z drutu, to pierwszy raz chyba takie zobaczę :lol: .

Podejmę się zadania w ramach wyrównania rachunków. Pod warunkiem, że otrzymam ciutkę separatora do nich - dla próby.
Blachę mam, więc nie będziemy nabijać kabzy firmom spedycyjnym.
Tylko musisz włączyć logiczny "perswazator" i przekazać mi, co autor ma na myśli ;) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, o 09:30 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Witam,
Myślę, że trebor chce wygiąć ceownik z blachy - odwrócić go dnem do góry a między otwartymi bokami, które nie mają ścianek skręcić jakimś prętem, choć nie wiem, czy lepiej nie będzie zespawać wzmocnień ? To myślę po to, aby blacha nie pracowała stygnąc, choć grubość blachy wydaje mi się za mała, aby to pomogło :? choć zależy to od wielkości formy, - hmmm - a gięcie "bez wyraźnego gięcia,.. to chyba nadanie lekkiego załamania opływowego - ale treborek nam wyjaśni myślę... :-)
Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, o 23:05 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Popatrzcie tu macie wstępne zarysowe projekty form z blachy nierdzewnej.
Myślę , że grubość 0,8 jest wystarczająca, ale na wszelki słuczaj można dać 1,o mm

http://zakrecona-galeria.pl/galeria/mai ... ar2=700_85

te z lewej potrzebują chyba jednak wzmocnienia - to czerwone to drut , te po prawej "ostro" krawędziowo gięte raczej nie potrzebują. Czekam na ocenę i porady....

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, o 00:44 
Offline

Dołączył(a): 25 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1044
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Z tego co moje oczy widziały w "szklanym" Świecie, to nigdzie nie dojrzały takich wędzideł :lol: .

Tak na chłopski rozum, jak ograniczymy rozszerzalność blachy drutem, to i tak nadmiar rozgrzanej blachy gdzieś ujdzie. Prawdopodobnie w zniekształcenie formy w nieznanym kierunku :shock: .

Jeżeli takie formy są stosowane, to inni już chyba je praktykowali. Wydaje się, iż współczynnik rozszarzalności takiej blachy zbliżony jest do współczynnika szkła. I stosowanie tych wędzideł, nie ma tu chyba istotnego wpływu.
Jeżeli uważasz, że wisząca "fala" blachy będzie się opuszczała, to można zrobić podpórkę przy krawędzi.

Muszę również znać wartości kątów - które narysowałeś. I oczywiście rozmiary tych form po wygięciu.

Może Treborku masz na to zagadnienie inny pogląd? Dla mnie to żadem problem. Mogę Ci je ozdobić nawet całym chomontem ;) .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, o 09:22 
Offline

Dołączył(a): 3 stycznia 2008, o 02:00
Posty: 1083
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Hello
No ale wielkość tych foremek jeszcze... :-) może za nim się to chomonto założy, to warto spróbować bez niego :?:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, o 11:26 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Witojcie
Pomyślałem o tym chomącie tylko w przypadku blach bez wyraźnego gięcia.
Po pomyślcie jak utrzymać kształt tej fali czy rozszerzonego U.
I nie chodzi mi o rozszerzalność drutu i blachy, bo to ma bardzo mały wpływ na kształt formy.

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO