Forum Witrażowe - forum.barwyszkla.pl

Odkrywamy świat witraży. Forum witrażowe założone przez easy-Art. Techniki i narzędzia witrażowe. Wystawy witrażu, wernisaże. Szkolenia witrażowe.
Teraz jest 16 sierpnia 2017, o 23:38

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, o 16:56 
Offline

Dołączył(a): 2 września 2007, o 02:00
Posty: 2070
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 1 time
Coś tam na dnie worka jest
tylko bez okularów nie widzę hahahaaaaa

_________________
Drzwi muz są otwarte - ale nie każdy może wejść do krainy sztuki.

pozdrowienia Trebor. :lol:
Moje wypociny znajdziecie tu: www.zakrecona-galeria.pl
i tu: www.zakrecona-galeria.pl/galeria


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2010, o 16:48 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
"Wraz z powrotem zapomnianych rzemiosł odradza się moda na witraże - te prawdziwe, z barwionego szkła łączonego ołowianymi profilami. Trafiają do budynków instytucji i firm, ale też do mieszkań prywatnych. Dziś każdy może mieć własny witraż wykonany na indywidualne zamówienie.
Czym pokrótce jest witraż? Przedmiotem rzemiosła artystycznego, składającym się z elementów szkła barwionego trwale w masie, łączonego profilami ołowianymi o przekroju „H”. Witrażem będzie zarówno przeszklenie artystyczne, gdzie szkło okienne podzielimy rysunkiem linearnym, w romby, kwadraty czy prostokąty, jak również - co jest nam bliższe - pokażemy pełen barw motyw np.roślinno - wiciowy.
Inną technologię wykonywania witraży zaproponował w roku 1885 Louis Comfort Tiffany. Skrojone do wymaganego kształtu szkła oklejano taśmami miedzianymi na krawędziach, a następnie całość zalewano cyną. Obie te technologie dają ogromne możliwości realizacji projektów współczesnych i w obu przypadkach mamy do czynienia z rękodziełem artystycznym.
Warto sobie uświadomić, że dzisiaj, gdy pracownie witraży mają nieograniczony dostęp do szkieł od ośmiu wiodących producentów z całego świata, jedyne ograniczenie dla realizacji naszego pomysłu na witraż to fachowość. To właśnie od kompetencji, staranności i talentu rzemieślnika zależeć będzie efekt końcowy prac."
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2010, o 16:55 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
Jest to drugi artykuł godny uwagi.

"Witraż we współczesnym wnętrzu znakomicie zastępuje pustaki szklane, ściany działowe, a nawet firany czy zasłony, nadając pomieszczeniom indywidualny charakter. Korzystając ze szkieł bezbarwnych o zróżnicowanej fakturze możemy - przy zachowaniu światła przechodzącego - znakomicie rozproszyć drugi plan. W tych samych szkłach zrealizować możemy każdy zamysł graficzny, ukazując linearnością witrażu motywy główne, obrysy postaci, liternictwo etc. Na szkłach bezbarwnych możemy dokonywać opracowań malarskich specjalnymi do tego celu farbami szkliwnymi, które utrwala się w wysokich temperaturach. Farby te w postaci pyłu lub proszku przygotowywane są na bazie metali ciężkich, które pod wpływem wysokich temperatur wnikają w strukturę szkła na trwale. Stąd w przypadku koniecznym w herbach, dłoniach, twarzach czy szatach możemy dostrzec zróżnicowanie kolorystyczne w obrębie jednego kawałka szkła. Pracownie dobrze zaopatrzone posiadają co najmniej tzw. patyn do uzyskiwania światłocieni na szkle, a ilość emalii szkliwnych może dochodzić do 39 kolorów.
Te same przestrzenie naszego wnętrza możemy opracować szkłami tzw. katedralnymi. Jest to surowiec posiadający charakterystyczną, choć różną dla wielu producentów szkieł fakturę. Poruszać będziemy się jednak zaledwie w palecie barw podstawowych.
Zupełnie inny efekt uzyskamy stosując szkła tzw. opalowe. Te najtańsze są w przedziale cenowym 160 - 380 zł/m2. Charakteryzują się pewną malarskością, polegającą na mąceniach innymi barwami w obrębie jednej tafli szkła. Niezrównane w swej klasie szkła opalowe ze starych hut amerykańskich mają w sobie ogromny urok i choć kwoty za m2 osiągają już wysokość 600 zł, stanowią surowiec bezwzględnie pożądany w dobrym warsztacie rzemieślniczym.
W obrębie niewielkiej przestrzeni takiego szkła mamy wielobarwność godną dobrego kolorysty - a czasem zdarza się gotowy pejzaż. Szkłami opalowymi dobrej klasy możemy zarówno zamknąć światło przechodzące, jak i uzupełnić motywy główne w witrażu tak, by ukazały się na pierwszym planie."
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2010, o 17:02 
Offline

Dołączył(a): 23 listopada 2008, o 02:00
Posty: 1222
Podziękował : 0 time
Otrzymał podziękowań: 0 time
A ten artykuł posiada dużą tajemnicę i jest do zapamiętania jak i poprzednie.
"Zaskakujące jest w nich również to, że po zmroku, gdy światło dnia nie przenika przez szkło, ukazują swój koloryt dzięki światłu odbitemu. Osiągamy zatem wiele efektów malarskich, zależnie od pory roku, pory dnia lub natężenia światła.
Dla koneserów lub osób z dużą wrażliwością kolorystyczną sugeruję stosowanie szkieł tzw. antycznych. Te od najlepszych producentów charakteryzują się pięknymi zmąceniami, pęcherzami powietrza w tafli oraz bardzo dużą ilością pręg, prążków, smagań na powierzchni szkła. Cudownie rozpraszają światło dzienne, przyjmując każdy rodzaj opracowań malarskich, a ze względu na ręczne dmuchanie tafli szklanej ich struktura jest nierównomierna. Mają w swej grubości rozpiętość od 3 do 6 mm, co powoduje, że każdy kolor w tafli jest przelany od jasnego do ciemnego. Stosuje się je jako najlepszy surowiec do konserwacji starych witraży, rekonstrukcji, kopii, a także wykonywania współczesnych przeszkleń artystycznych we wszelkich obiektach. Dobre huty szkła oferują setki kolorów i odcieni, co powoduje, że wprawny witrażysta nie będzie miał problemów z realizacją bardzo wymagających projektów. Niestety cena surowca u dwóch najlepszych i kontynuujących najstarsze tradycje wytopu szkła producentów osiągają kwoty do 400 euro/m2. Niewiele pracowni zaoferuje Państwu taki surowiec, ale warto szukać, zobaczyć i ocenić przydatność w kontekście własnych wnętrz.
Podsumowując - należy pamiętać, że szkło jako surowiec podstawowy ma wpływ na kosztorys oraz na efekt końcowy dzieła. Znając kwotę za m2 witrażu powinniśmy wiedzieć, z jakiego szkła zostanie wykonany. Każdy jednak zamysł i projekt, podobnie jak utwór muzyczny, można zinterpretować dobrze i źle. Proszę zatem konfrontować wiele pracowni, oglądać szkła, realizacje, ich ilość oraz efekty końcowe. Korzystajcie Państwo z rekomendacji znajomych, zwracajcie uwagę czy na witrażu jest podpis wykonawcy i decydujcie komu można powierzyć pracę. Pamiętajcie, że trudny, pracochłonny projekt, składający się z wielu elementów szkła będzie droższy ze względu na czas potrzebny do jego wykonania. "

wykonawcy i decydujcie komu można powierzyć pracę to zdanie należy pominąć ponieważ to my jesteśmy tym co dadzą.
Pozdrawiam Albert


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
SitemapIndex SitemapIndex
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO